Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Lufya Omar!

KEKELIRUAN dek memiliki wajah seiras pelakon sensasi, Zarina Anjoulie sebelum ini hampir merencatkan perjalanan karier seni dan menutup periuk nasinya, kata Lufya Omar. Ibarat orang lain makan nangka, orang lain kena getahnya kata penyanyi dan pelakon berusia 29 tahun ini, dia juga berdepan dengan pandangan serong masyarakat. Keadaan itu secara tidak langsung menimbulkan rasa rimas . Apatah lagi apabila tidak semena-mena dilontarkan kata-kata kejian. "Saya adalah Lufya Omar dan bukan Zarina Anjoulie . Kalau pandang sekali imbas mungkin ada iras tapi memang ada bezanya. "Saya tak selesa kalau diikatkan dengan perkara yang negatif. Hati saya pedih apabila dilontar dengan pelbagai kata-kata kesat sedangkan saya bukan begitu," katanya pada pertemuan Rabu lalu. Mengakui sekadar mengenali tetapi tidak rapat dengan Zarina kata Lufya, dia juga kecewa apabila ada pihak melaga-lagakan mereka. Semuanya gara-gara iras wajah mereka. Pada waktu itu berlaku pertikaman lidah antara dua pihak yang akhirnya membuatkan pemilik nama penuh Lutfyah Sheikh Omar memohon kemaafan kerana tidak mahu memanaskan keadaan. Menyifatkan perkara itu sebagai kes lapuk namun apa yang membimbangkan Lufya ini adalah apabila pandangan yang berterusan itu bakal menjejaskan nama baiknya. Lantas kata Lufya, dia perlu menjaga tatatertib dan tidak boleh terlibat dalam mana-mana aktiviti yang boleh menambah teruk keadaan sedia ada. "Selepas kes itu saya lebih suka mendiamkan diri. Buat hal sendiri sebab tak mahu orang bercakap pasal kes itu lagi," katanya yang enggan mengulas kejadian memalukan itu. Putus cinta MENGAJUKAN soalan ke mana menghilangnya Lufya selepas namanya terpalit dengan isu berkenaan membuatkan wanita itu terdiam seketika. Kata Lufya, dia tidak menghilangkan diri ke mana-mana tetapi sibuk mencipta lagu yang merupakan keutamaannya pada waktu itu. Mengakui sudah menyiapkan 11 lagu berentak balada sepanjang tempoh persembunyiannya itu kata Lufya, dia juga tidak menyangka berbakat dalam bidang tersebut. "Saya sendiri tidak menyangka boleh menyiapkan lagu sebanyak itu. "Ada yang minta saya buat album tapi saya tak nak. Saya ingat nak jual lagu-lagu itu kepada sesiapa yang berminat," katanya yang bersyukur apabila salah sebuah lagu ciptaanya Doa bakal menjadi runut bunyi telefilem Ramadan Jangan Pergi. Mengulas tentang kebanyakan latar belakang lagu yang berkisar kekecewaan terhadap cinta kata Lufya, dia turut mendapat inspirasi selepas putus cinta dengan seorang ahli perniagaan sebelum ini. Kata Lufya, tidak salah jika dia mengabadikan situasi itu dalam lagu dan didendangkan kepada khalayak kerana setiap manusia juga pernah mengalami keadaan yang sama. Sengaja mengusik Lufya tentang lelaki yang pernah cuba menawan hatinya menyebabkan wanita yang mempunyai darah Arab-Melayu-Indonesia ini tersenyum. "Saya masing solo dan belum ada kekasih buat masa sekarang. Malas saya nak fikir, kalau ada jodoh, adalah. Tapi saya tidak menaruh sepenuh harapan. "Lebih mudah lagi kalau ikut saja peredaran masa," katanya yang meminati lelaki yang boleh berkomunikasi secara baik selain mampu membimbingnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails