Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Nurul berniaga pula

AGAK lama juga Nurul Huda Abdul Wahab, 37, tidak muncul dengan album baharu dan gara-gara itu, ramai yang beranggapan dia kurang aktif dalam bidang seni. Tambahan pula sejak melahirkan Zachary Depp pada 9 Oktober 2013, dia pasti sibuk mengurus anak keduanya, selepas Ayu Nazirah Mohd. Faizal, yang sudah berusia 15 tahun itu. Isteri kepada Eric Daniel Depp, 48, itu berkata, walaupun tanpa produk baharu, dia tetap mendapat undangan mengadakan persembahan. "Saya masih aktif cuma tidak ada album baharu saja. Sekarang ini saya sedang tunggu Shila Amzah buat lagu. Saya faham dia tengah sibuk sekarang ini, lambat pun tak apa kerana saya tahu kalau dia buat kerja mesti yang terbaik. "Lagipun sekarang ini saya sibuk dengan perniagaan atas talian. Saya baru sahaja lancar jualan baju kurung Pahang di bawah jenama Newrules Collection," ceritanya kepada Hits. Menurut Nurul, sudah lama dia berangan untuk menjual baju dengan jenama sendiri dan idea itu baru sahaja terlaksana. "Sebenarnya idea nak jual baju kurung Pahang timbul selepas saya hadiahkan sepasang baju kepada mertua. Dia kata baju tu cantik dan mencadangkan saya supaya menjual. "Dari situ saya tergerak untuk buat jualan baju kurung Pahang. Lagipun saya memang ada tukang jahit yang sudah lama menjahit baju kurung untuk saya iaitu kakak angkat, kak Sha. Baju jahitannya memang selesa dipakai," katanya. Bermula dari situlah, Nurul mengambil inisiatif untuk mempamerkan baju jahitan Sha di atas talian dan katanya, sambutan yang diterima amat menggalakkan. "Kami menjual 12 jenis rekaan yang diperbuat daripada kain kapas, linen dan grid dalam tiga saiz (L,M,S) dengan pelbagai warna. Saya bukan setakat menjual, sebelum digunting menjadi baju, saya dan Kak Sha sama-sama pergi membeli kain. "Walaupun baharu dibuka tetapi permintaan amat menggalakkan. Harga yang kami tawar untuk sepasang baju adalah RM280 termasuk wang hantaran sekali. Biarpun permintaan banyak, saya tidak ada masalah kerana kak Sha cekap dalam kerja-kerjanya," jelas Nurul. Rupa-rupanya, di waktu yang sama Nurul juga cuba mengintai untuk berniaga kasut pula. Katanya, dia memilih untuk menjual kasut kerana kesukaannya yang suka mengumpul kasut. "Saya pilih produk yang saya suka dan tahu, macam kasut ni. Buat permulaan, saya hanya ubah sedikit sahaja rekaan kasut sedia ada di kilang. Sebenarnya saya ada beberapa rekaan kasut, sekarang ini tunggu masa yang sesuai sahaja untuk dihasilkan. "Cukuplah setakat ini niaga baju kurung Pahang, kasut dan air beralkali. Disebabkan sibuk dengan bisnes ini, saya terpaksa tangguh dulu untuk rakam single baharu. Lagipun Shila sibuk dengan kerjaya dia, jadi saya pun tidak kisah. Sebenarnya bila sudah berniaga ini, seronok pula dan lagipun, suami sentiasa memberi sokongan," katanya terus terang.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails