Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Antagonis Natasha Hudson


LEMPARKAN sahaja gelaran-gelaran negatif terhadapnya, semangat aktres jelita, Natasha Liana Hudson bagaimanapun tidak pernah luntur hanya disebabkan cakap-cakap orang di luar sana.

Bagi dirinya, sama ada kontroversi negatif ataupun positif, namun sebagai seorang artis, dia perlu menerimanya dengan pintu hati terbuka walaupun kadang-kala ia agak perit untuk ditelan.

Seperti semua sedia maklum, baru-baru ini, Natasha sekali lagi digelar 'ratu plagiat' gara-gara lagu single terbarunya, Hanya Tuhan Yang Tahu dikatakan mirip dengan lagu Right or Wrong nukilan Kimberley Chuah, yang sebelum ini diletakkan di laman Youtube.

Sebelum ini pula, Natasha dituduh memplagiat karya orang lain untuk dimuatkan dalam sebuah buku yang dihasilkannya iaitu Puisi Indah Si Pari-Pari dan antologi itu terus tersebar di kalangan blogger dan ahli forum Internet.

Walaupun berada di pihak yang benar, agak sukar untuk si jelita ini membersihkan namanya dan mengatakan dirinya teraniaya dan menjadi mangsa keadaan.

Enggan memeningkan kepalanya dengan-hal-hal remeh, Natasha telah menyusun langkah untuk mengembangkan karier lakonannya di negara seberang pula.

Malah, hasil perbincangan yang dilakukan, Natasha telah diberikan beberapa tawaran berlakon drama dan filem.

"Nampak macam senang bukan? Tapi agak sukar untuk saya tembus ke pasaran industri lakonan Indonesia.

"Saya perlu bermula dari bawah. Di sana, lain sangat. Saya perlu melalui proses demi proses. Setakat ini saya sudah berbincang dengan beberapa pengarah dan mereka sukakan saya.

"Kata mereka saya lebih sesuai memegang watak antagonis. Alhamdulillah saya ada pengurus di Indonesia yang membantu saya untuk mendapatkan tawaran berlakon di sana.

"Apa-apa pun, saya berharap mereka dapat menerima saya dan sekali gus dapat membuktikan bahawa pelakon-pelakon Malaysia juga hebat," katanya ketika ditemui pada sidang media Duyong Aridinata di Ampang minggu lepas.

Tambah Natasha, walaupun mahu mengembangkan kerjayanya di Indonesia, aktres berusia 28 tahun itu tidak mahu menetap di negara itu.

Baginya, dia tetap mengutamakan tanah airnya biarpun merantau ke negara orang.

"Rasanya, Malaysia juga yang terbaik. Walaupun pendapatan sebagai pelakon lebih lumayan di sana, saya tetap akan kekal dalam industri hiburan tempatan.

"Saya akan berulang-alik ke Indonesia jika ada tawaran berlakon. Tak bolehlah duduk sana lama-lama, perasaan rindu nak balik rumah membuak-buak," selorohnya.

Buat lagu baru

Lagu single pertamanya iaitu Hanya Tuhan Yang Tahu sepatutnya menjadi satu memori indah memandangkan ia sebagai produk pertama Natasha untuk bergelar seorang penyanyi.

Namun, kerana kontroversi plagiat yang diperkatakan, Natasha mengambil langkah selamat untuk 'membuang' saja lagu itu sebelum namanya terus tercemar.

"Saya malas nak pening-pening kepala. Selepas membuat perbincangan dengan pihak Alibi, kami membuat keputusan untuk menyingkirkan lagu tersebut dan buat lagu baru.

"Alhamdulillah, lagu baru saya sudah ada yang mana Cat Farish yang menghasilkan lagu tersebut. Cuma tinggal masa untuk proses rakaman sahaja.

"Melalui lagu baru saya harap perjalanan seni nyanyian saya dipermudahkan, insya-Allah," tuturnya.

Jadi duyong antagonis

Bercerita pula mengenai drama terbaru lakonannya, Duyong Aridinata, Natasha membawakan watak Puteri Antartinka.

Gembira dengan watak antagonis yang pertama kali dilakonkan, dia ternyata berpuas hati dengan hasil lakonannya. Tambah pula, wataknya sebagai ikan duyung memberikan cabaran buat wanita ini.

"Berbeza dengan lakonan sebelum ini, kali ini saya lebih kejam dan jahat.

"Menariknya pula, saya terpaksa membiasakan diri dengan memakai suit duyung. Kami diberi latihan cara untuk berenang menggunakan kostum tersebut sebelum memulakan penggambaran.

"Tambah pula, bila dah mula masuk laut, seharian saya dan rakan-rakan lain berendam ketika penggambaran. Sampai tak ingat nak balik," selorohnya sambil memain-mainkan 'ekornya'.

Sementara itu, menurut pengarahnya, Adam Hamid, drama ini mempunyai persamaan dengan drama Filipina, Dyesebel.

Bagaimana suasana dalam laut berbeza kerana pihak produksinya, Zeel Production, memilih lokasi Pulau Lang Tengah, Terengganu, sebagai tempat penggambaran.

"Kerja kami agak senang apabila kesemua pelakon memberi komitmen 100 peratus.

"Mereka sanggup berenang ke dasar laut sedalam tujuh meter tanpa penggunaan oksigen.

"Cuma sedikit mencabar untuk saya dalam memberi arahan kepada pelakon bagi babak dalam air," katanya.

Duyong Aridinata mengisahkan seekor duyong lelaki yang mengagumi kesempurnaan manusia setelah menyelamatkan seorang perempuan lemas di lautan.

Aridinata dan rakan baiknya, Bumatra kemudian merancang untuk keluar daripada empayar Insangrumpair kerana kerap kali mengingati perempuan yang diselamatkannya.

Dengan bantuan Dukun Mek Melusa, Aridinata dan Bumatra berjaya menukarkan ekor mereka kepada sepasang kaki manusia dengan syarat, mereka diberi tempoh selama tujuh bulan mencari cinta jika mahu kekal sebagi manusia.

Selain Natasha, drama rantaian dilakonkan oleh Zachery Francis, Fasha Sandha, Rozie Rashid, Tony Eusoff, Maria Farida, Zain Saidin dan Jasmin Hamid.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails