Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

'Saya tak masuk campu hal Fasha, Tiz!'


"MALAS saya mahu memanjangkan perkara ini. Bila difikir balik macam-macam perasaan yang timbul - marah, sakit hati, nak ketawa pun iya.

Biarlah Fasha (Sandha) dan Tiz (Zaqyah) mempertahankan pendirian dan prinsip masing-masing, saya tidak mahu masuk campur.

“Saya bimbang apabila terlalu banyak bercakap, nanti niat baik saya disalah tafsir dan akhirnya nama serta kerjaya saya menjadi korban. “Tak perlulah heret saya dalam kontroversi ini kerana bukan itu yang saya cari apabila memilih untuk menjadi anak seni empat tahun lalu,” kata Almy Nadia mengulas kontroversi antara dua pelakon itu yang turut mengheret sama namanya dalam kekalutan itu.

Almy, 24, berkata, dia tertanya sendiri mengapa perlu namanya dan kekasihnya, Fizz Fairuz diheret dalam permasalahan itu.

Sedangkan mereka tidak pernah mencampuri urusan peribadi dua nama popular itu.

Bahkan kata pemilik nama lengkap, Almy Nadia Aminuddin Shah ini, dia juga tidak mahu kontroversi itu akan menjauhkan hubungan baik yang dipupuk bersama pihak media selama ini.
Kata Almy yang menganggap dirinya menjadi mangsa dalam pertelagahan orang lain, dia lebih selesa mengunci rapat bibirnya daripada terus memburukkan keadaan.

“Jika saya terus berbalas kenyataan, mungkin nanti ada yang tersalah tafsir. Saya agak tertekan kerana bukan saya yang memulakan.

Cukup saya simpan sendiri saja segala cerita sebenar. Diam itu lebih baik kerana saya bimbang, jika tersalah langkah karier saya jadi taruhan,” katanya.

Akur dia juga tewas dengan perasaan ketika kontroversi itu mula diperkatakan, Almy berkata, setiap apa permasalahan yang berlaku dia akan merujuk kepada Fizz untuk mencari titik penyelesaian.

“Awal dulu Fizz agak melenting, malah saya juga menjadi mangsa kemarahannya gara-gara kontroversi itu. Alhamdulillah, Fizz seorang yang matang dan tangkas menangani isu itu. Selepas mendengar penjelasan, dia cepat tenang. Biasalah dalam setiap hubungan pasti ada turun naik. Ada hari kita ketawa, ada masanya menangis tetapi jangan kerana terlalu mengikut hati akhirnya memakan diri sendiri.

“Itu yang sedang saya lakukan dan saya berterima kasih kepada Fizz yang memberi kekuatan untuk saya matang menghadapinya,” katanya.

Gadis bertubuh kecil molek dari Pulau Pinang ini berkata, walaupun masih hijau dalam industri hiburan namun dia perlu pantas belajar untuk memahami permainan manusia di dalamnya.

Kata Almy, setiap apa juga perkataan yang terbit daripada bibir perlu diiringi pemikiran yang rasional supaya tidak menyinggung perasaan orang lain.

“Disebabkan itu saya enggan memberi komen lanjut dalam hal ini. Biarkanlah Fasha dan Tiz menyelesaikan masalah mereka sendiri, cukup saya memandang dari jauh.


“Banyak hati yang perlu saya jaga, lebih lagi memikirkan amanah emak di kampung supaya saya sentiasa memelihara nama baik mereka.

Apabila terpalit kontroversi begini emak jadi bimbang. Kasihan dia. Itu yang buat saya begitu berhati-hati kerana tidak mahu terjerat kontroversi murahan seperti ini,” kata gadis yang meledak nama selepas membintangi drama bersiri, Dunia Baru.

Akur pernah menangis pada permulaan kontroversi itu hangat diperkatakan, Almy berkata, dia enggan mencipta permusuhan dengan sesiapa.

Telus akui Almy, dunianya cuma lokasi penggambaran dan rumah. Sesekali apabila mempunyai waktu terluang dia akan memenuhi permintaan media untuk berkongsi cerita mengenai kariernya.

“Saya mahu dikenali kerana hasil kerja dan bukan perkara seperti ini.

Peminat tidak bodoh, mereka juga boleh berfikir baik dan buruk sesuatu tindakan. Saya cuma menjadi diri sendiri dan bersikap jujur. Apabila ditanya wartawan, saya belajar untuk berterus terang. Tiada guna saya menyembunyikan hakikat sebenar, lambat laun pekung yang cuba ditutup akan terbuka juga.

“Emak ketika memberi restu untuk saya berlakon selalu berpesan supaya menjauhi kontroversi. Saya pun malu jika lebih dikenali kerana kontroversi dan bukan kerja,” katanya.


Mencabar bawa watak gadis bisu

BERALIH bicara mengenai kerjaya lakonan, Almy yang pernah membintangi filem seperti Nana Tanjung, Dunia Baru The Movie, Bisikan Ablasa, Skrip 7707 dan Jangan Tegur bersyukur kerana semakin meraih kepercayaan penerbit untuk memberinya watak mencabar.

Kini sibuk di lokasi drama komedi, Man Dengan Ida, Almy berkata, dia bertuah kerana penerbit mula berani mencungkil sisi baru lakonannya.
Juga dikenali dengan watak antagonis, Almy seronok apabila penonton mula memberi reaksi positif terhadap lakonannya dalam Janji Kekasih siaran TV3 setiap Jumaat.

Bagaimanapun, kata Almy, kepuasan sebenar dirasainya apabila membintangi drama, Jangan Bunuh Matahariku di samping Rita Rudaini dan Wan Elyas. Dalam drama itu, Almy memainkan peranan sebagai Cinta seorang gadis bisu yang mewarisi kecacatan daripada ibunya.

“Agak berat kerana watak Cinta memerlukan saya berkomunikasi dengan mahir menggunakan bahasa isyarat. Disebabkan waktu terbatas, saya cuma sempat membuat persiapan serba sedikit.

“Belajar bahasa isyarat pun hanya tiga jam sebelum penggambaran bermula. Bayangkan betapa sulitnya situasi saya ketika itu.

Mujur emak Wan Elyas bertugas sebagai guru pendidikan khas, jadi jika ada kemusykilan kami akan berhubung. Memang mencabar namun itu yang menguji keupayaan saya untuk menjadi pelakon yang baik,” katanya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails