Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Johan As’ari tolak perempuan perasan


ADA kerutan di wajah lelaki ini tatkala mengupas cerita cintanya dengan aktres bernama Izreen Azminda yang dikatakan sudah terjalin sejak sama-sama menjalani penggambaran drama Juvana di TV3 pada Mac lalu.

Topik tersebut juga menyebabkan dia menerawang seketika, gayanya persis jauh berfikir mengenangkan riwayat cinta ‘belum pasti’ sehingga menimbulkan pelbagai versi dan spekulasi.

Apabila dia dipersoalkan oleh Izreen kerana enggan mengaku tentang status sebenar hubungan cinta mereka sedangkan wanita itu sudah ada rancangan masa depan tersendiri dengan dirinya.

“Terus terang, memang tiada cinta antara kami berdua. Saya hanya jatuh cinta pada watak Cikgu Zakiah yang dibawakan Izreen dalam Juvana, seorang wanita baik dan bijak.

“Rapat tidak bermakna cinta dan saya tak rasa cinta itu selepas nampak warna sebenar dia. Saya tahu perkara ini terlalu personal untuk dibicarakan kepada umum.

Persahabatan

“Tapi bila dia dedahkan cerita kami kepada media, saya tak dapat sembunyi rasa kecewa. Kami hanya kawan biasa dan kronologi persahabatan kami tidak ada kaitan tentang soal bertunang atau kahwin.

“Sepatutnya salah faham ini tak berlaku kalau dia kawal emosi dan banyak bersabar. Sesuatu perkara itu akan mendatangkan keburukan kalau kita tak pandai kendali secara bijak,” luah pelakon Johan As’ari atau lebih dikenali Botak dalam drama bersiri itu.

Ditanya adakah pelakon Fasha Sandha sebagai punca hubungan mereka retak? Johan menggelengkan kepala.

“Fasha tak ada kena mengena langsung dalam hubungan ini dan dia hanya kawan biasa saja. Lepas habis berlakon dalam drama Cinta Elysa, kami tak berhubung pun.

“Memang kami tak ada hubungan intim. Sebaliknya saya hormat Fasha kerana dia bagus, kerja berdedikasi walaupun banyak kontroversi,” jelasnya.

Lelaki berusia 25 tahun ini juga mengambil pendekatan optimis terhadap cerita sensasinya dengan Izreen sebagai asam garam hidup sebagai artis yang baru setahun merangkak dalam industri seni.

“Ada orang cakap saya sengaja reka kontroversi cinta dengan Izreen dan Fasha supaya cepat naik. Tolonglah, saya tak pakai cara kotor itu sebab saya yakin dengan bakat anugerah Tuhan kepada saya,” sambungnya.

Dedah wanita pilihan

Ditebak persoalan kepada penuntut tahun pertama Diploma Kaunseling di Kolej Universiti Islam Melaka ini tentang ciri-ciri wanita pilihan mengundang senyum lebar di wajahnya.

Kata lelaki yang lahir pada 3 Disember 1986 ini, dia nekad untuk menstabilkan diri sebelum menamatkan zaman bujangnya.

“Nilai cinta saya terlalu mahal buat perempuan yang tak pandai menghargainya, perasan lebih. Kalau jumpa jenis macam ini, tak payah berfikir panjang lebih baik saya tolak awal-awal.

“Saya tak kisah dengan perwatakan dia sama ada bertudung atau tidak, tapi dia mesti taat kepada suami dan membahagiakan hati ini. Soal jodoh ini saya serahkan kepada Ilahi,” katanya jujur.

Pilihan peribadi sudah ada tapi bila agaknya Johan rancang untuk melangkah ke alam rumah tangga?

“Insya-Allah, mungkin apabila umur saya 28 hingga 32 tahun. Sebelum itu, biarlah saya lunas semua tanggungjawab yang telah diamanahkan, menjadi khalifah dan saling mengingati rakan antara satu sama lain,” katanya dengan senyuman bermakna.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails