Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Senjata Rahsia Syafinaz Kekal Langsing & Mengancam!


“Kesibukan dek jadual yang padat antara faktor yang membuatkan tubuh saya ini maintain macam ini saja dari dulu lagi. Bila sudah sibuk, kadang-kadang jadual makan tidak menentu. Tapi apa yang bagusnya, bila kita sibuk, berkejar ke sana ke mari, dalam masa yang sama tubuh kita aktif bergerak,”

“Lagi satu, mungkin juga saya ini tergolong dalam kategori mereka yang memiliki metabolisma tinggi, jadi makanlah apa saja pun, tetap macam ini,” ujar penyanyi bersuara Soprano, Syafinaz Selamat ketika ditanya rahsia tubuhnya kekal langsing meskipun usianya menginjak 30-an.

Tambahnya lagi, dia tidak mengamalkan apa-apa petua ‘luar biasa’ untuk mengekalkan ukuran tubuhnya selain memastikan tidur yang mencukupi, mengambil suplemen tambahan dan hanya memakan nasi dalam kuantiti yang kecil.

“Saya jarang makan nasi, kalau makan pun hanya sesenduk dua dan melebihkan pengambilan sayur-sayuran dalam makanan. Saya tidak suka minuman berkarbonat, mujurlah saya ini ‘hantu’ air suam. Kalau ada masa terluang, barulah saya melakukan sedikit senaman Pilates, yang ini pun agak jarang dilakukan kerana jadual seharian memang sibuk,”

“Tapi saya ada kelemahannya juga, kerana selain dari ‘hantu’ air suam, saya ini memang penggemar fanatik makanan-makanan manis seperti kek dan coklat. Memang favourite, tapi saya still makan dengan kadar sederhana,” ujar Syafinaz lagi.

Selain dari kecantikan tubuh, penjagaan wajah dan kulit turut menjadi keutamaan Syafinaz.

“Sebagai seorang public figure, saya kena kelihatan menarik di depan umum, suka atau tidak ini sebahagian harga yang perlu dibayar. Saya kena buat sedikit pelaburan untuk kelihatan menarik dan cantik,”

Ditanya apakah produk penjagaan kulit yang menjadi pilihan Syafinaz, Syafinaz tanpa berselindung mengakui merupakan pengguna tegar rangkaian produk Shieseido.

“Saya ni pengguna setia Shiseido dari dulu lagi. Kalau dari segi minyak wangi pula, saya suka bauan daripada jenama Hermes kerana baunya yang unik dan segar.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails