Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Pengorbanan besar Krisdayanti

DIA masih ingat kisah 16 tahun lalu saat mula menapak di negara ini. Ketika itu nama Krisdayanti cukup asing bagi peminat tempatan. Ketika itu dia baru sahaja enam bulan melahirkan anak sulung hasil perkahwinan dengan bekas suami, Anang Hermansyah. Dia hadir ke Kuala Lumpur dan menetap di sini hampir sebulan lamanya. Kunjungan waktu itu untuk mempromosikan album serta dirinya yang masih tercari-cari tempat di sini. Paling diingati apabila sesi bersama-sama peminat yang dibuat langsung tidak mendapat sambutan. Tidak betah dengan situasi itu, dia bertekad untuk bekerja keras dan tidak berputus asa meneruskan cita-cita untuk menakluk peminat di negara ini. "Kenangan itu begitu manis untuk dikenang. Bukan semua orang mampu mengalami situasi sebegitu apatah lagi dalam keadaan yang saya sendiri tidak tahu apa akan jadi. "Tapi saya bersyukur kerana karya saya diterima selepas itu. Peminat dan teman media terutamanya banyak memberikan sokongan dan memberikan berita yang baik sepanjang saya di sini. "Sebagai penyanyi saya menghormati teman media saya. Jika tidak dengan bantuan mereka tidak mungkin saya boleh menempatkan diri setinggi ini sama ada di Indonesia, Singapura mahu pun Malaysia sendiri," jelas Krisdayanti. Baginya perjalanan selama 25 tahun menjadi penyanyi membuatkan dia cukup matang dalam segala hal. Meski pernah mengalami situasi sukar segala-galanya mampu dikendalikan dengan baik. Dan ketika usianya di penghujung 30-an sudah pasti penyanyi yang popular dengan lagu Menghitung Hari ini mahu menghabiskan usia kedewasaan dengan melakukan perkara positif terutama untuk keluarga. Melalui perkahwinan pertama dia dikurniakan Titania Aurelie Hermansyah, 16 dan Azriel Akbar Hermansyah, 14 serta Ariannha Amora Lemos,3, dan Kellen Alexander Lemos, 2, bersama-sama suaminya kini, Raul Lemos yang juga merupakan usahawan Timor Leste . "Sekarang saya banyak menghabiskan masa membesarkan anak-anak di samping menguruskan suami. Saya masih lagi belajar banyak perkara terutama menghadiri acara bersama-samanya. "Dia pasti menegur saya banyak perkara memandangkan usahawan sepertinya juga ada pantang larang. Paling tidak tempat duduk di kiri atau di kanan ketika acaranya juga akan ditegur jika tidak betul," luah adik kepada penyanyi Yuni Shara ini lagi. Kelangsungan MEMPUNYAI anak yang sedang meningkat remaja merupakan cabaran terbesar buat Krisdayanti. Walaupun dia tidak menjaga Aurell dan Azriel, segala perkembangan anak-anak yang dijaga Anang masih diambil tahu. Tambahan pula Aurell sudah berjinak-jinak dalam bidang nyanyian, Krisdayanti banyak memantau perkembangan anaknya yang disifatkan cerdik dan berani menghadapi apa juga situasi. "Sebetulnya sejak dijaga oleh Anang saya jarang bertemu dengan mereka. Hanya pada acara-acara hiburan yang melibatkan kami barulah saya dan Aurell akan bertemu dan menghabiskan masa bersama-sama. "Walaupun tidak membesarkan dia, saya masih mengikuti perkembangannya. Apabila dia mahu menyanyi saya akan memastikan semuanya okey dan dia mendapatkan lagu bermutu. Tidak ada ibu yang mahu melihat anaknya jelik," ujar Krisdayanti tertawa. Akuinya lagi, dia gembira tatkala isteri Anang, Ashanty bertindak sebagai pengurus Aurell dan mereka tidak menghadapi apa-apa masalah untuk berkongsi pendapat dalam menguruskan perjalanan seni Aurell. Pun begitu dia tidak menyembunyikan perasaan risau melihat anaknya yang disifatkan cukup berani memberikan kenyataan kepada umum. Bagi Krisdayanti, tindakan Aurell berani tetapi perlu kena pada tempat dan ketika. "Dia kurang mendengar apabila orang memberikan nasihat. Sebagai ibu saya menitipkan pesanan agar dia mengambil peduli apa sahaja nasihat dan kata-kata orang lain untuk bekalan masa hadapan. "Saya sendiri tidak mudah untuk naik ke tahap ini. Sebahagian usia saya digunakan untuk menempa nama dan itu yang membuatkan saya bertahan. Dia juga perlu menjaga apa sahaja peluang yang ada,"katanya lagi. Terbaharu, Krisdayanti bakal mengadakan konsert Krisdayanti Live In KL 2014 pada 22 November ini di Dewan Plenary, Pusat Persidangan Kuala Lumpur (KLCC). Pada konsert solo yang dianjurkan oleh One Drop Perfume itu dia bakal mempersembahkan kira-kira 30 buah lagu popularnya. Selain Krisdayanti, dia juga bakal membawa Aurell untuk bersama-sama dengannya menjayakan konsert tersebut.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails