Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Kisah sakit hati R'liff, Nas dalam single bersama

PERNAH menjalinkan hubungan cinta suatu ketika dahulu, sebelum terputus di tengah jalan, penyanyi kelahiran program realiti Akademi Fantasia musim keenam dan ketujuh, R’liff Razali dan Nas Adila kini kembali bersama sebagai pasangan kekasih. Secara terbuka mengakui mereka kini kembali menjalinkan hubungan cinta, dua penyanyi muda itu juga turut merancang untuk mengakhiri zaman percintaan dengan ikatan perkahwinan. Mereka merancang untuk bernikah dalam masa satu atau dua tahun akan datang. Berkesempatan bertemu pasangan itu di Hard Rock Cafe Kuala Lumpur selepas majlis pelancaran single terbaharu mereka yang berjudul Aku Sakit Hati, kedua-duanya tampil merungkai isi hati kepada pihak media secara terbuka. Bagi R’liff, sebetulnya perkara sebegitu tidak perlu untuk disorokkan. Jadi, mereka bersepakat dan mengambil kata putus untuk bercakap jujur kepada orang ramai. “Kami memang sudah ada hubungan yang rapat. Dalam erti kata lain, kami memang bercinta. Kami bercakap perkara benar dan tidak berselindung. “Insya-Allah dalam masa satu atau dua tahun akan datang, kami akan menjalinkan hubungan yang sah pula. Niat untuk bernikah itu ada, tetapi itu semua hanya satu rancangan. Moga niat itu dipermudahkan setelah pelbagai dugaan telah kami tempuh dengan kisah hidup masing-masing sebelum ini,” ujarnya memulakan bicara. R’liff memberitahu, judul single mereka yang dilancarkan itu adalah hasil garapan daripada kisah hidup mereka berdua. Pengalaman pahit dalam episod bercinta dengan bekas kekasih masing-masing membuatkan R’liff terdetik hati mencipta lagu itu. “Memang lagu ini ada kaitan dengan hidup kami. Saya dengan bekas kekasih dan Nas sendiri punya pengalaman sakit hati dengan bekas kekasihnya. Rasa tertekan selepas putus cinta membuatkan saya menggunakan kisah hidup sendiri dan Nas lalu kami luahkan kisah itu dalam lagu. “Bukan bermakna kami mahu mengungkit kisah lalu bersama tetapi jika diikutkan dengan lirik lagu ini, pada penghujungnya tentang kami reda dengan dugaan yang telah dilalui. Konsepnya, buang yang keruh ambil yang jernih. Ini bermakna, hidup perlu diteruskan dan perkara yang lepas perlu dijadikan pengajaran,” ulasnya lanjut. Lagu yang sudah tiga tahun dicipta itu mendapat sentuhan sepenuhnya oleh R’liff dan liriknya pula ditulis sendiri oleh Nas Adila. Mengambil masa yang agak lama untuk memastikan kualiti lagu tersebut dihasilkan menyebabkan baru sekarang lagu itu dilancarkan. Bagi Nas Adila pula, gosip yang pernah mengaitkan dirinya hubungan cinta dengan Raja Pop terkenal tanah air, Datuk Jamal Abdillah juga, tidak mahu disimpan sendiri. “Gosip dahulu itu sudah menjadi masa lalu saya. Secara jujur saya dengan dia (Jamal) hanya bekerja. Kami berhubung untuk menjayakan konsert dan persembahan, itu sahaja. Perkara yang lepas biarlah berlalu. Saya kini mahu menjalani kehidupan baharu dengan lebih baik. “Saya juga bersedia untuk berkongsi tentang hubungan cinta saya dengan R’liff. Saya tidak suka untuk sorokkan perkara sebenar. Biarlah berterus-terang. Tidak ada masalah,” ujarnya membuka bicara. Tampil dengan imej terbaharunya, Nas Adila atau nama sebenarnya Nas Adila Mohd. Dan, 28, yang kini telah berhijab berkongsi kisah pintu rezekinya dalam bidang seni semakin terbuka luas berkat keputusannya yang berubah penampilan. “Saya berniat untuk berhijab sudah lama iaitu setahun yang lalu. Namun, saya berhijab sepenuhnya pada bulan Ramadan lepas. Itu semua berkat nasihat dan sokongan daripada ibu saya sendiri. “Mula-mula saya tidak biasa namun lama kelamaan rasa itu hilang kerana setelah berhijab, rezeki saya semakin terbuka luas. Tawaran berlakon dan persembahan sentiasa ada dan sehingga kini tidak pernah putus,” ujarnya ceria. Nas Adila bakal muncul dalam drama bersiri 13 episod siaran RTM berjudul Logging Cik Ecah selain bakal mengisi watak dalam slot Samarinda di TV3 tidak lama lagi.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails