Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Susah jatuh cinta - Amyra Rosli

SEKARANG saya masih solo. Tidak ada siapa pun yang sedang mengisi kekosongan hati saya," kata Amyra Rosli berhubung status terkininya setelah impian untuk bergelar isteri kepada pelakon Dazrin Kamaruddin musnah di tengah jalan. Kisah putus tunang dan pembatalan majlis perkahwinan itu bagi Amyra sememangnya ingin ditutup rapat-rapat. Biar tarikh 8 Ogos 2014 lalu hanya lipatan sejarah dan kepingan memori luka dalam kehidupannya. Semua orang memang akan lalui pelbagai cabaran, cuma diuji dengan cara yang berlainan. Dia yakin semua yang berlaku ada hikmahnya. Ada pengajaran yang diperoleh jika dia reda dan berserah kepada Allah yang satu. Kata Amyra, selepas putus tunang, dia lebih banyak muhasabah diri membuatkan dia kelihatan kuat hadapi semua yang berlaku. “Diam itu lebih bagus walaupun didesak untuk membuka hal yang sebenar. Untuk menghormati semua orang, saya cuma boleh cakap, antara saya dan dia sudah tiada jodoh. “Saya yakin perancangan Tuhan lebih besar daripada segala-galanya," katanya yang tidak menjadikan soal jodoh sebagai keutamaan buat masa ini. Malah, kata anak sulung kepada empat beradik ini, dia sebenarnya susah untuk jatuh cinta kepada orang lain. “Kalau saya baru putus cinta. Ini bukan bermaksud saya akan terus mendapat cinta baharu selepas itu. “Bukan mudah untuk saya kenal dan mencintai orang itu dalam masa terdekat. Banyak masa yang saya perlukan. “Begitu juga dengan Dazrin dulu. Saya kenal dengan dia sudah lama. Lebih dua tahun, cuma baru sahaja mengikat ikatan cinta setelah kenal hati budi masing-masing sebelum kami memutuskan untuk bertunang setahun kemudian," jelasnya. Mengaku masih berhubung dengan Dazrin, kata Amyra, komunikasi itu semuanya berlaku kerana soal kerja. “Saya mengaku semua itu kerana industri ini kecil sahaja. Saya memang tidak boleh mengelak walau ke mana saya pergi. “Dan saya juga tidak ada cakap yang akan menjauhkan diri daripadanya. Mana tahu, suatu hari kami akan digandingkan dalam cerita yang sama. Namun, setakat ini, tiada tawaran yang mahu kerjasama kami," ujar wanita berusia 23 tahun ini. Juga tidak meletakkan masa untuk kembali bersama Dazrin, katanya, biarlah masa yang menentukan. Amyra tidak mahu bercakap tentang perkara yang agak rumit. Tambahnya, kalau ada jodoh antara mereka, maka adalah kerana dia pasti tidak mampu untuk melawannya. Hanya yang mampu dia lakukan adalah doa untuk peroleh kebaikan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails