Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Ada orang mahu jatuhkan saya – Saleha


SUHU termometer gosip minggu dipanaskan dengan kisah pelakon Siti Saleha.

Gosip bermula apabila ada pihak yang tak bertanggungjawab telah menyebarkan gambar-gambar Saleha dengan pelbagai aksi mesra ‘alam’ dengan beberapa orang jejaka mat saleh di dalam sebuah acara parti.

Faham-faham sahajalah kalau dah berparti, tak mungkin orang akan fikir ia diadakan cuma di dewan biasa.

Tentulah ia diadakan di kelab.

Lazimnya masyarakat yang berfikiran tipikal, kalau dah dihidangkan dengan gambar-gambar sebegitu, pastinya Saleha pantas dilabel sebagai gadis sosial.

Bukan itu sahaja, ada juga mulut-mulut jahat yang berani menuduh Saleha turut mabuk dek penangan togokkan arak yang menjadi hidangan ketika itu.

Wah...kalau betullah apa yang dicanangkan, Pancaindera pun seram sejuk nak mempercayainya.

Iyalah, selama ini, kita sangka Saleha merupakan antara artis yang mempunyai rekod bersih tanpa secalit kontroversi.

Namun seakan tak lama keyakinan itu bertahan, Saleha menggoyahkan pandangan sejuk orang terhadapnya melalui isu ini meski dia sudah pun meminta maaf di laman sosial Tweeter miliknya.

Sekarang ini salah siapa? Orang yang mengeluarkan gambar-gambar ini atau Saleha sendiri?

Tak payahlah masing-masing nak tunjuk pandai. Jom kita tengok apa alasan Saleha berkenaan hal ini sebagaimana yang telah diceritakan oleh Saleha kepada wartawan Pancaindera, SITI ATHIRAH DZULKIFLY.

Tiba-tiba saja keluar cerita Saleha ni kaki sosial. Gambar-gambar yang tersebar tu semua bukti. Apa dah jadi ni Saleha oi..?

Saya tak tahulah macam mana gambar tu boleh tersebar. Padahal itu semua gambar lama, dua tahun lepas. Masa tu saya belum jadi artis lagi.

Jawapan klise. Kalau kita tanya semua kata tak tahu. Agak-agak Saleha siapa yang keluarkan gambar-gambar itu?

Saya tak boleh nak tuduh sesiapa. Mungkin juga mana-mana individu yang ada dalam senarai kawan Facebook saya sebab gambar-gambar itu memang saya muat naik dalam Facebook. Tapi saya tak fikir kawan yang akan menganiaya saya.

Pasti ke bukan kawan sendiri? Eh kadang-kadang kawan sendiri yang suka makan kawan Saleha..

Entahlah kak..mungkin individu asing yang ada dalam senarai kawan Facebook saya. Saya mengaku tak ambil langkah waspada dari awal. Lagipun bagi saya, gambar-gambar tu bukannya melampau pun.

Itu yang Saleha kata. Tapi banyak mata yang ‘sakit’ melihat aksi berpelukan Saleha. Dengan siapa tu?

Sebenarnya itu semua ahli keluarga saya di sebelah ibu. Ibu saya pun ada dalam gambar tu. Gambar itu diambil semasa saya menghadiri majlis perkahwinan kawan baik saya di Kuala Lumpur dua tahun lalu. Dan ada beberapa keping gambar semasa saya melawat mereka di United Kingdom (UK). Ia hanya satu perjumpaan keluarga. Jadi apa isunya?

Ada yang mempersoalkan, kalau keluarga atau sepupu sekali pun, kenapa perlu berpelukan mesra begitu?

Terus-terang, saya memang seorang yang manja dalam keluarga. Itu adalah diri saya dan budaya dalam keluarga saya. Tak salah pun saya peluk keluarga saya sendiri, bukan orang asing. Saya mempunyai darah campuran dan sangat terbuka dalam bab ini. Tapi itu bukan bererti saya tak tahu mana tahap dan batasannya. Saya pun tak akan ambil gambar melampau dan sengaja tunjukkannya pada umum. Kalau saya buat begitu, orang pertama yang akan marah mestilah ayah dan kedua abang saya, Sam.

Kalau takut ayah dan abang marah, kenapa muat naik juga?

Manalah saya tahu benda nak jadi macam ni..saya pun terkejut bila orang mengeksploitasi gambar-gambar itu sedangkan ia adalah gambar saya bersama ahli keluarga.

Ada terdetik di hati yang ini semua cubaan pihak tertentu untuk menjatuhkan Saleha? Maklumlah nama tengah naik sekarang.

Saya tak tolak mungkin ia adalah agenda untuk menjatuhkan saya. Saya sedar ia boleh memburukkan nama saya dan orang akan kata saya kaki sosial. Tapi percayalah, saya budak baik. Saya tidak terlalu sosial, jauh sekali minum arak. Terus-terang saya memang kecewa dan marah dengan pihak-pihak tak bertanggungjawab yang terbabit.

Mesti timbul penyesalan sekarang bukan? Iyalah..dah jadi artis, benda-benda begini pasti akan terjadi.

Saya menyesal dan mengaku kesalahan saya walaupun kawan-kawan kata saya tak perlu buat permohonan maaf. Mereka kata itu bukan salah saya. Tapi saya cuma tak mahu mengeruhkan keadaan.

Lepas ni adakah Saleha akan ambil sebarang tindakan ?

Saya tak boleh buat apa pun. Melainkan gambar-gambar itu disertakan dengan kenyataan berbaur fitnah. Apa yang saya boleh katakan, selepas ini saya akan lebih berhati-hati.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails