Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Maaf? Itu mengarut! - Nurul Syuhada


KURANG seminggu lagi majlis resepsi perkahwinan Nurul Syuhada Nurul Ain Mohd Zin, 27, dengan Raja Amir Raja Azwa, 29, akan berlangsung.

Diadakan di Pusat Konvensyen Sime Darby, Kuala Lumpur pada 23 Julai ini, perkahwinan itu tentunya menjadi tarikan kepada mereka yang sudah lama menantikan saat pengacara Majalah Tiga ini disatukan dengan buah hati pilihannya itu.

Namun, dalam asyik menanti bunyi kompang dipalu, tiba-tiba sahaja terdengar cerita tidak enak melibatkan si cantik ini.

Semuanya gara-gara dia dituduh bermulut biadap dan telah memburuk-burukkan segelintir pihak yang singgah memberi komen di laman sosial Facebook di bawah lembaran MisteriDan KeajaibanAlam.

FakeAndFact baru-baru ini.

Mengikut cerita, Nurul telah membalas komen di laman tersebut yang sedang hangat membincangkan topik berkaitan planet bumi.

Mungkin topik yang dibincangkan dilihat hanya sekadar suka-suka dan santai, namun ia bertukar menjadi panas apabila Nurul didakwa telah campur tangan dengan cara yang tidak bersesuaian.

Nak dijadikan cerita, pergaduhan kemudiannya tercetus dengan masing-masing cuba menegakkan pendapat dan pendirian sendiri berhubung topik.

Pun begitu, komen Nurul didakwa merupakan yang paling biadap sehingga menyebabkan sesetengah pihak terasa dan berkecil hati.

Tak cukup dengan itu, ada pula yang tampil mendakwa tidak berpuas hati dengan tindakan Nurul tersebut. Pancaindera lantas menghubungi Nurul bagi mendapatkan kepastian mengenai isu ini.

Bagaimanapun, berdasarkan penjelasan yang diterima, Nurul tegas menafikan bahawa dia adalah orang yang bertanggungjawab mencetuskan komen-komen biadap sebagaimana yang didakwa pihak terbabit.

“Sebetulnya, saya tak tahu menahu pun mengenai apa yang dikatakan sehinggalah diberitahu oleh pihak TV3 mengenainya pada hari ini.

“Saya tak pernah bagi sebarang komen untuk ruangan seperti itu dan ingin ditegaskan yang menulis komen itu bukanlah saya!

“Saya pun tak tahu macam mana isu ini boleh timbul tapi tak menolak bahawa yang menulis itu adalah di kalangan peminat yang menggunakan fanpage saya,” katanya.

Melahirkan rasa kesalnya berhubung isu, kata Nurul, dia tidak menolak kemungkinan ada pihak yang sengaja menggunakan namanya untuk tujuan yang tidak baik.

Pun begitu, dia mengaku tidak tahu siapa yang terlibat memandangkan fanpage tersebut dikelolakan oleh individu tertentu yang merupakan peminatnya sendiri.

“Nak tuduh siapa pun tak boleh sebab saya tak kenal siapa yang menjadi pengendali fanpage itu.

“Memang perkara ini nampak macam tak ada apa-apa, tetapi secara tidak langsung ia boleh menjejaskan nama saya.

“Yang saya paling bimbang, ia boleh menyebabkan kekeliruan di kalangan peminat kerana ia bukan akaun peribadi saya.

“Nanti mereka sangka saya yang sengaja mencari gaduh dengan menulis benda yang bukan datangnya dari saya,” katanya kesal.

Maaf untuk apa?

Dalam pada itu, Nurul yang mengaku tidak mahu terus-menerus memperbesarkan isu ini bagaimanapun tidak mahu mengikut telunjuk pihak tertentu yang mahu supaya dia tampil membuat permohonan maaf.

Menganggap ia sesuatu yang tidak relevan, kata Nurul, dia tidak punya alasan kukuh untuk berbuat demikian apalagi dia merupakan mangsa keadaan.

“Maaf? Itu mengarutlah. Buat apa saya nak mohon maaf sedangkan saya tak bersalah dan tidak ada kena-mengena dalam hal ini.

“Sudahlah, saya pun ada benda lain yang nak difokuskan,” ujar Nurul dalam tenang.

Sementara itu, Nurul juga memohon semua pihak terutama mereka yang mengendalikan fanpage selebriti atau artis supaya mengambil langkah waspada dalam segala aktiviti melibatkan perkara seperti itu.

Malah, kata Nurul, mereka juga perlu berfikir dengan rasional berhubung sesuatu isu yang dikeluarkan sebelum bertindak berlandaskan emosi.

“Jangan cepat percaya dengan apa yang dilihat atau dibaca, kadang-kadang kita perlu fikir dan menilai dulu.

“Macam dalam kes saya ini, terang-terang dalam komen itu ada tertulis perkataan admin (pengendali).

“Maknanya pandangan yang diberikan bukanlah pandangan peribadi saya. Saya harap semua pihak ambil iktibar dari isu ini,” katanya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails