Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Aishah kuruskan badan demi karier


Sebaliknya, ibu tunggal kepada dua anak itu kini lebih banyak berusaha untuk mengembalikan berat badannya dengan mengikuti pelbagai program diet sewaktu berada di rumah di mana pada masa sama dia tidak putus-putus menerima tawaran menyanyi di merata tempat.

Penyanyi bersuara lantang ini berkata, dia telah berusaha pelbagai cara dan berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 23 kilogram (kg) daripada 94 kg selepas mengamalkan diet pemakanan secara intensif sejak Disember tahun lalu.

Menurut penyanyi yang popular dengan lagu berjudul Janji Manismu itu, dia antaranya mengamalkan diet dengan mengamalkan pemakanan produk De Bella di mana sekali gus merupakan jurucakap produk itu yang berasaskan sayur-sayuran dan buah-buahan.

"Pada mulanya saya kurang percaya diet dengan mengamalkan pemakanan produk kerana terdapat terlalu banyak produk seperti itu di pasaran. Bagaimanapun selepas diperkenalkan dengan produk De Bella memang ada perubahan pada berat badan saya sekarang ini.

"Walaupun saya telah berjaya mengurangkan 23kg daripada berat badan saya tetapi sasaran saya untuk mengurangkan 10 kg lagi sebelum hujung tahun ini. Kalau berjaya saya mampu mengembalikan berat badan sama macam suatu ketika dulu," katanya kepada S3 baru-baru ini.

Pada pertemuan itu, Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Wan Ariffin ini baru sahaja mengadakan persembahan pada Malam Gala Seribu Bintang anjuran Persatuan Karyawan Malaysia di Bukit Kiara, Kuala Lumpur bagi mengisi dana kebajikan persatuan tersebut.

Biarpun sedang berusaha menurunkan berat badannya tetapi pada persembahan itu penyanyi bertudung labuh ini tidak menghampakan para penonton menerusi dua lagu popular nyanyiannya berjudul Syurga Di Telapak Kaki Ibu dan Janji Manismu.

Jelas Aishah yang merupakan ibu tunggal kepada dua anak iaitu Arman, 17, dan Azhad, 11, dengan penurunan berat badannya itu dia kini semakin mudah untuk bergerak ke sana sini termasuklah menerima tawaran menyanyi.

Selain itu kata bekas penyanyi kumpulan Aishah And The Fan Club yang pernah popular di New Zealand pada penghujung tahun 1980-an ini, dia mengamalkan diet kerana mahu kelihatan sihat selain mahu memudahkan urusan kehidupan sehariannya.

"Saya mengurangkan berat badan juga kerana untuk memudahkan saya solat. Dulu kalau mahu bersolat saya terpaksa duduk tetapi sekarang saya boleh melakukannya seperti biasa. Satu lagi masalahnya ialah pakaian.

"Kalau dulu semasa badan saya gemuk kalau membeli-belah saya hanya boleh beli beg tangan dan kasut sahaja. Kalau mahu mendapatkan pakaian baru saya terpaksa menempah daripada tukang jahit kerana susah mendapatkan pakaian saiz badan saya," ujarnya.

Sepanjang bersama The Fan Club yang ketika itu dianggotai oleh Paul Moss (gitar), Dave Larsen (dram) dan Malcom Smith (keyboards) mereka sempat menghasilkan dua buah labum bertajuk Sensastion (1988) dan Respect The Beat (1989).

Pada masa sama kata Aishah, inisiatifnya menurunkan berat badan itu sedikit sebanyak diharap dapat melupakan seketika masalah rumahtangga yang bergelora sejak Februari lalu di mana dia kini tabah mengharungi hidup sebagai ibu tunggal.

Apatah lagi, selepas bercerai dengan suaminya Faizal Sazali pada 19 Mei lalu, dia terpaksa bekerja lebih keras termasuklah dengan menjadi jurucakap kepada beberapa produk kesihatan dan pakaian sebagai tambahan mata pencariannya.

Namun, jauh di sudut hatinya yang paling utama dua anaknya yang kian membesar selain dia kini semakin sibuk dengan aktiviti membabitkan De Bella serta sebagai duta tudung produk Pearl Haya.

"Bagi saya, hidup mesti diteruskan begitu juga dengan tawaran-tawaran menyanyi akan berjalan seperti biasa. Malah, jadual seharian saya semakin sibuk. Anak sulung saya sekarang ini pun sudah besar dan akan mengambil peperiksaan SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) tidak lama lagi.

"Setakat ini anak-anak menyokong saya. Tentang soal jodoh, saya serahkan kepada Allah. Kalau ada jodoh saya lagi maka adalah. Saya redha. Apa yang penting anak-anak semakin membesar dan kami dapat terus melalui kehidupan seterusnya dengan baik," katanya lagi.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails