Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Bukan merajuk - Nita

LEBIH tiga tahun mengembara dari satu pulau ke satu pulau tidak membuat dirinya merasa bosan. Melihatkan keindahan alam yang tidak ternilai memberi seribu satu rasa kemanisan biarpun terpaksa melepaskan dunia glamor yang pernah dikecapinya sebelum ini. Bagi Nita Hamzah dia tidak pernah ralat meletakkan ketepi populariti semata-mata memberi tumpuan kepada bidang selaman yang sangat diminatinya. Malah dia menjadikan laut sebagai tempat paling istimewa sehingga sanggup menetap di Pulau Tioman untuk meneruskan minat itu. "Tidak ada istilah merajuk atau apa-apa sebab pun yang membawa saya ke sini. Ada juga orang bertanya betul ke saya merajuk dengan industri sampai sanggup duduk di pulau. Tak adalah macam itu sebab saya memang minat menyelam. "Kebetulan sekitar tahun 2010 dulu saya mula berjinak-jinak dengan aktiviti ini. Daripada suka-suka terus jadi serius. Kalau nak tahu saya juga merupakan salah seorang jurulatih menyelam di bawah syarikat Dive Asia dan mengajar mereka yang berminat menyelam. "Mungkin ini kerjaya saya sekarang. Cuma minat nak menyanyi itu masih belum padam dan tak akan berakhir. Saya masih lagi mahu bergelar penyanyi macam dulu juga," ujar Nita. Wanita yang dicungkil bakat menerusi pertandingan Malaysian Idol ini memberitahu yang dia telah merancang banyak perkara untuk meneruskan kelangsungan dalam industri termasuk merakamkan lagu baru tidak lama lagi. Jelas Nita dia akan menggunakan khidmat seorang komposer berbakat besar tetapi perkara tersebut masih dalam proses perbincangan dan tetap akan dilaksanakan dalam tahun ini juga. "Ramai sangat peminat tanya kenapa tak aktif macam dulu. Sebenarnya niat nak menyanyi dan ada lagu baru macam orang lain tak pernah mati. Mungkin kebanyakan masa habis di laut membuatkan saya kekurangan masa. "Kalau ada undangan nyanyian, sesi fotografi atau apa sahaja saya tetap akan turun ke Kuala Lumpur (KL). Cuma nak menetap di KL itu susah sikit sebab saya dah jadi jurulatih menyelam. Jadi kena menyeimbangkan antara kedua-duanya," tambahnya lagi. Rancang kahwinMenjelaskan soal cinta pula, seperti yang sedia maklum hubungan Nita bersama dengan Raja Razis, 36 tahun sudah pun melangkau ke fasa serius. Cinta yang mula berputik di lautan itu terus mekar berkembang dari sehari ke sehari memandangkan mereka berkongsi minat yang sama sejak mula bertemu dulu. Raja Razis yang juga merupakan jurulatih menyelam di tempat yang sama ada menyatakan hasrat untuk menyuntingnya sebagai isteri tetapi belum tiba waktu yang sesuai untuk mereka mengikat cinta ke jenjang pelamin. "Selepas saya terlibat dalam aktiviti inilah saya bertemu dengannya. Tak sangka pula daripada persahabatan timbul perasaan cinta yang akhirnya membawa kami sama-sama ke Tioman ini. "Tak manis sebenarnya untuk saya bercakap lebih-lebih soal kahwin. Insya-Allah kalau ada jodoh memang kami akan segera menamatkan hubungan ini ke alam perkahwinan. "Yang menjadi halangan hanyalah masa. Hampir setiap hujung minggu ada sahaja pelajar dan orang perseorangan yang datang dan perlu diuruskan. Bila masa pula nak menghadiri kursus kahwin dan sebagainya. "Tapi memang impian saya mahu berkahwin, ada cahaya mata dan hidup berkeluarga. Semoga apa yang dirancang ini akan menjadi kenyataan tak lama lagi," kata Nita tertawa. Baru-baru ini Nita telah pun menyertai program Astro Kasih yang berjaya mengumpulkan beratus-ratus penyelam untuk membersihkan laut di beberapa pulau sekitar Kota Kinabalu, Sabah. Paling manis apabila nama mereka yang menyertai program berkenaan diabadikan di dalam Guinness World Record sebagai kerja-kerja pembersihan melalui kaedah penyelaman selama 168 jam. Nita merupakan salah seorang daripada 134 penyelam menyertai aktiviti sukarelawan Astro Kasih selain penyelam-penyelam lain dari seluruh dunia.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails