Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Akim, Dayana dilamun cinta?



Pemenang tempat ketiga AF7, finalis Anak Wayang Astro dikatakan semakin intim

APABILA fikiran berserabut dengan pelbagai isu dan kontroversi dunia artis, Zubir mengambil keputusan bercuti minggu lalu. Rabu lalu baru saja Zubir kembali bertugas. Pun begitu, belum sempat dua jam Zubir berada di pejabat, tiba-tiba Zubir menerima panggilan telefon daripada seorang teman artis, bertanya: “Bang, betul ke saya dengar cerita, seminggu dua lalu, aktres popular kita, Maya Karin baru bercerai?”

Setahu Zubir yang bercerai ialah pelakon dan pengacara popular, Sarimah Ibrahim dengan suaminya, Amir Andrew Abdullah, manakala rumah tangga Maya Karin dengan suaminya, Muhammad Ali Abdullah atau Steven David Shorthose, tak ada pula Zubir dengar apa-apa cerita negatif mahupun sudah berantakan!

Kebetulan pada hari sama, Zubir sudah berjanji dengan Maya untuk minum petang bersamanya, namun berat sungguh mulut Zubir untuk bertanya kesahihan cerita berkenaan, tapi Zubir gagahkan juga demi mencari kebenaran.

“Ini adalah soalan pertama yang saya dengar! Zubir, saya masih isteri Steven, rumah tangga kami aman bahagia. Tolonglah jangan mendoakan yang tak elok dalam perkahwinan kami. Saya sebenarnya fobia dengar cerita artis bercerai! Bukannya orang lain, tapi kawan saya juga. Selagi boleh saya dan suami sentiasa berusaha memelihara rumah tangga ini, kami terlalu takut dengan perceraian!,” kata Maya dengan nada terkejut.

Sebelum pertanyaan itu diajukan kepadanya, Zubir perhatikan Maya sudah memesan beberapa bungkus makanan untuk dibawa pulang ke rumah kerana dia tidak sempat masak makan malam untuk suaminya hari itu.

“Zubir, kalau masih tak percaya, jom ikut saya balik ke rumah, kita makan malam bersama, saya dan Steven, awak lihatlah sendiri,” kata Maya terus memberi keyakinan bahawa rumah tangganya masih utuh biarpun mereka belum merancang untuk memperoleh anak dalam masa terdekat ini.

Kini, Zubir ingin mengalih perhatian pembaca kepada cerita bintang Akademi Fantasia 7 (AF7), Afiq Akim Ahmad atau Akim,18, yang memenangi tempat ketiga program realiti itu. Khabarnya Akim sedang asyik dilamun cinta dengan finalis Anak Wayang Astro, Nur Dayana Kamsun Baharin atau Dayana,18, yang memegang watak jururawat drama bersiri Kecuali Cintamu. Kononnya mereka semakin intim, mungkin sebagai kawan rapat atau kekasih!

Cerita ini disampaikan kepada Zubir oleh sumber rapat dengan kedua-dua bintang remaja itu. Difahamkan, ketika berada di lokasi penggambaran, Dayana dan Akim sering berhubungan menerusi telefon. Orang sekeliling tahu Dayana sedang asyik berborak dengan Akim apabila dia dikhabarkan dengan sengaja menyebut nama Akim kuat-kuat, seolah-olah ingin memberitahu satu dunia, Akim adalah buah hatinya!

“Kita orang sempat jugalah curi-curi dengar perbualan mereka, tak nampak romantik pun, dengar aku kau, aku kau saja! Pernah sekali Dayana terlepas cakap, dia tak boleh bercinta dengan pemuda yang sebaya dengannya, masing-masing 18 tahun. Kalau dah macam tu, kenapa nak pukul canang dia berkawan dengan Akim, dia ni nak publisiti ke, kononnya bercinta dengan Akim AF7, tolonglah geli!,” kata sumber berkenaan.

Bagi Zubir, Dayana, lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Indah, Ampang, Selangor, tak salah jika dia ingin berkawan baik sekalipun bercinta dengan Akim kerana masing-masing masih solo, tapi janganlah mengharapkan perhatian umum. Pun begitu, Dayana boleh dimaafkan kerana faktor usianya. Nasihat Zubir, Dayana mahupun Akim masih terlalu mentah, rasanya belum layak mereka bermain cinta!

Seperkara lagi, Zubir sempat dibisikkan dengan perangai Dayana di lokasi Kecuali Cintamu, kononnya dia sering cakap lepas dengan individu yang baru dikenalinya tanpa memikirkan perasaan orang itu. Sekiranya apa yang disampaikan ini benar berlaku ke atas Dayana, kita wajar memaafkannya dan memberinya peluang perbaiki kesilapan itu kerana dia masih baru dalam dunia seni, masih banyak ilmu yang harus dipelajarinya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails