Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Nostalgia Dafi & Fara Fauzana


SYAWAL yang menjelma tentunya banyak meninggalkan kenangan. Jika diimbas peristiwa dulu-dulu tentu sekali zaman kanak-kanak memberikan nostalgia paling indah dalam kehidupan kita.

Penyampai radio Hot FM, Fara Fauzana, 29, dan penyanyi Dafi, 21, juga mengakui Syawal memberi banyak pengertian kepada mereka.

Apabila teringat kisah lama, kadangkala boleh ketawa seorang diri. Ada masanya juga boleh menitiskan air mata.

Bercerita peristiwa lama menyambut lebaran, kata Fara, hobinya melakukan aktiviti yang jarang dilakukan gadis-gadis lain ketika zaman kanak-kanak iaitu bermain mercun buatan sendiri.

Bukan saja masa kecil tetapi ketika bertugas di stesen radio Era dulu pun dia masih tidak boleh meninggalkan tabiatnya itu sehinggalah kerajaan mengharamkan permainan mercun.

“Fara pernah buat mercun dengan menggunakan karbaid dan tin kosong. Bunyi tu sudah cukup kuat yang boleh didengar satu kampung,” katanya.

Tapi nasihat Fara kepada kanak-kanak supaya tidak melakukan permainan sedemikian kerana ia boleh mendatangkan bahaya selain boleh didakwa.

Sementara bagi Dafi pula dia sebenarnya lebih seronok beraya pada zaman kanak-kanak berbanding apabila sudah meningkat dewasa.

Pengalaman tidak boleh dilupa ketika beraya di kampungnya di Temerloh, Pahang apabila dia dan sepupu-sepupunya mencuba untuk membuat lemang sendiri.

Malangnya kerana keletihan akibat seharian membakar lemang, Dafi tertidur sehinggalah membuatkan lemang berkenaan menjadi keras dan hangit.

“Itu merupakan pengalaman yang tak dapat saya lupa dalam hidup setiap kali mengingati semula kenangan lama berhari raya,” katanya.

Sudah masuk tiga tahun menjadi artis, tahun ini Dafi memperuntukan wang bagi membeli hadiah untuk diberikan kepada keluarganya dan nenek tersayang.

Beraya sebagai anak seorang menteri pula kata Dafi amat berbeza kerana dia dapat mengikut ayahnya, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bertemu rakyat.

Pengalaman itu adalah istimewa kerana Dafi dapat membezakan bagaimana seorang pemimpin mendekati orang ramai dan artis bersama peminat
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails