Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

mmi risau Remy, Diana Danielle 'tersangkut'


Oleh Zubir Mohd Yunus
zubir@bharian.com.my

Minta pengarah teater Natrah perhatikan gelagat kekasih

RAYA, raya dan raya lagi! Hari ini genap seminggu umat Islam meraikan kedatangan Syawal 1430 Hijrah. Zubir yakin ramai yang masih bercuti sakan, maklumlah setahun sekali barulah nak merasa berehat lama sikit. Zubir sendiri bersama keluarga masih bercuti, justeru ketika menyiapkan bahan advance gosip minggu ini, Zubir teringat untuk bercerita mengenai perkembangan terbaru kisah cinta dua pelakon remaja, Ummi Nazeera dan Remy Ishak.

Zubir pernah menemukan Ummi dan Remy sebagai penghias muka depan B*Pop sedikit masa lalu, kedua-duanya pernah mengaku mereka adalah teman rapat, namun tidak menolak kemungkinan sekiranya bertemu jodoh suatu hari nanti. Senang cerita mereka ini memanglah pasangan kekasih, tengah syok bercinta tu. Tapi, kenyataan mereka masih berlapik kalau ditanya mengenai berbicara hubungan mereka secara terbuka. Kedua-duanya juga pernah digandingkan menerusi drama popular Astro Ria, Awan Dania.

Sehingga saat ini Zubir tidak lagi mendengar sebarang perkhabaran negatif mengenai percintaan mereka, ini bermakna pasti hubungan itu tidak berdepan masalah besar. Masih ada cinta di hati Ummi dan Remy.

Pun begitu, ketika Zubir menghadiri majlis sidang media teater Impak Maksima - The Musical yang akan dipentaskan di The Esplanade, Singapura pada 17 dan 18 Oktober ini di Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur, baru-baru ini, seorang sumber rapat dengan Ummi dan Remy memaklumkan kepada Zubir, pasangan berkenaan memang sedang hangat bercinta, tapi apabila Remy dan Diana Danielle digandingkan dalam teater Natrah, ada cerita baru yang timbul.

“Sekarang semuanya sudah terang lagi disuluh. Diana Danielle akan memegang watak Natrah, manakala Remy Ishak sebagai Mansor Adabi iaitu suami pertama Natrah. Aku dapat tahu, kononnya sebaik saja Diana disahkan bergandingan dengan Remy sebagai suami isteri dalam teater Natrah, kekasih Remy, Ummi, terus menghubungi pengarah Natrah, Erma Fatima.

“Ummi khabarnya minta tolong Erma tengok-tengokkan si Remy dan Diana, manalah tahu dalam asyik berlakon tu, feeling sebagai suami isteri, dia risau kedua-dua artis yang sedang laris, meletup dan popular itu boleh ‘tersangkut’ dengan perasaan masing-masing. Ringkasnya Ummi nampak seperti cuak sekiranya Remy dan Diana terjebak dengan cinta lokasi!

“Maknanya si Ummi cemburulah tu dengan Remy. Maklumlah, boyfriend popular, kacak pula tu. Orang kata kalau ada rasa cemburu tu maknanya sayang, sekarang memang betullah Ummi dan Remy tengah bercinta. Sebab tu siap pesan lagi dengan Erma, tengok-tengokkan gelagat Remy bersama Diana di pentas Natrah, takut-takut buah hatinya itu berubah hati,” kata sumber tadi bersungguh-sungguh.

Hai, Ummi tak yakin ke dengan kesetiaan Remy? Mungkin Ummi dan Remy belum cukup ranum melayari episod percintaan mereka, justeru perasaan curiga, sangsi dan tak yakin dengan kesetiaan pasangan masing-masing pasti wujud. Lagipun dugaan orang bercinta ni memang hebat. Bagi Zubir, apa yang penting ialah nawaitu dan kesetiaan.

Jika niat kita untuk berkasih dengan orang itu saja, insya-Allah percintaan itu akan kekal abadi, tapi jika ada niat selingkuh atau main kayu tiga, sambil menyelam minum air, kadang-kadang ikatan perkahwinan pun boleh terlerai. peliharalah perasaan pasangan masing-masing. Hormati cinta, jangan biarkan ada dusta! Kesetiaan pula tunjang keharmonian sesebuah perhubungan.

Sedikit mengenai teater Natrah, difahamkan pementasan itu diilhamkan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim. Ia akan dipentaskan di IB mulai 17 hingga 25 November depan. Natrah antara lain mengisahkan wanita keturunan Belanda yang dilarikan keluarga kandung daripada keluarga angkatnya yang berketurunan Melayu Islam di Singapura pada 1950-an sehingga tercetusnya rusuhan dan pertumpahan darah di negara itu.

ZUBIR: Aktor popular dan artis baru berpeluk sakan di pusat hiburan apabila terlalu banyak mengambil minuman keras!
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails