Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Tanggungjawab sosial Dayang


Oleh NORLIZA MOHAMAD ZAKARIA
liza.zakaria@utusan.com.my

DALAM kita bergembira di hari lebaran, pada mereka yang kurang bernasib baik jangan sekali kita lupakan.

Mungkin itulah yang bermain di minda penyanyi bersuara serak-serak basah, Dayang Nurfaizah tatkala pihak pengurusan pusat membeli- belah terkemuka ibu negara, Mid Valley Megamall mengutarakan cadangan buatnya untuk ke sekian kalinya terlibat dalam majlis berbuka puasa bersama kanak-kanak istimewa.

Terdiri daripada tiga rumah kebajikan di bawah Majlis Kebajikan Kanak-kanak Malaysia, mereka merupakan antara penghuni Pusat Pertuturan KIU, Pertubuhan Rahoma Darul Fakir Malaysia dan Persatuan Ibu Tunggal PPR Jelatik.

Berbeza dengan tahun-tahun sebelumnya, apa yang lebih mengujakan penyanyi kelahiran Kuching, Sarawak itu inilah kali pertama dia berkesempatan menemani seramai 51 orang kanak-kanak istimewa daripada tiga badan kebajikan tersebut.

Daripada memilih pakaian raya di gedung Kamdar, perjalanan mereka singgah ke A Cut Above Express untuk memotong rambut.

"Alhamdulillah, tahun ini merupakan tahun keempat Dayang berkerjasama dengan Mid Valley untuk majlis berbuka puasa bersama kanak-kanak istimewa.

"Menariknya tahun ini, Dayang berpeluang menemani mereka memilih pakaian hari raya, memotong rambut dan menjalankan pelbagai lagi aktiviti bersama mereka.

"Dayang rasa seronok melihat mereka gembira.

"Biasalah kanak-kanak, walaupun mendapat sehelai baju dan ada orang melayani kerenah mereka, sudah cukup membuatkan mereka berasa begitu gembira.

"Sedikit sebanyak Dayang rasa gembira dapat buat mereka lupa sekejap tentang masalah atau kesedihan yang mereka hadapi," kata pemilik nama sebenar Dayang Nurfaizah Awang Dowty itu.

Selain membeli pakaian dan memotong rambut, kanak-kanak tersebut turut di bawa ke spa ikan, Kenko Reflexology & Fish Spa untuk menyegarkan kaki dan menjalani aktiviti pertandingan permainan tradisional.

Biarpun hatinya sedikit tersentuh melihat ketabahan dan keceriaan kanak-kanak tersebut namun, perasaan itu segera dibuangnya jauh-jauh agar tidak mengganggu mood gembiranya dalam melayani kerenah dan telatah wajah-wajah luhur di hadapannya.

Berlarutan hingga majlis berbuka puasa, Dayang turut menghiburkan mereka dengan beberapa buah lagu raya serta lagu Dayang Sayang Kamu.

Rakam single untuk album baru

Penyanyi yang cukup popular dengan lagu Seandainya Masih Ada Cinta itu baru-baru ini baru sahaja selesai menjalani sesi rakaman dua single yang bakal dimuatkan dalam album terbarunya yang bakal menemui peminat tahun depan.

Dua lagu tersebut ialah Sayang, ciptaan Omar K dan sebuah lagu berentak world music, ciptaan Yassin, Ku Temu Cahaya.

"Sekarang Dayang tumpukan untuk sesi rakaman album terbaru. Insya-Allah jika tiada aral album tersebut akan dipasarkan pada tahun depan.

"Sehingga kini, yang dah siap buat dua lagu. Kalau boleh Dayang tidak mahu terlalu terburu-buru dalam proses penyiapan kerana apa yang penting adalah kualiti," kata Dayang yang bercuti raya selama 21 hari di Kuching, Sarawak bermula 10 September lalu.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails