Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sambil menyelam minum air - Sazzy Falak

SEJAK melahirkan bayi kembarnya, Imaan Lily dan Tiara Rose lebih setahun yang lalu, Sazzy Falak mengakui kehidupannya lebih fokus kepada keluarga. Jarang sekali dia mendapat peluang untuk bercuti panjang selepas bergelar ibu berbanding sewaktu zaman solonya. Pernah juga Sazzy terfikir alangkah nikmatnya seandainya dia dapat menghabiskan masa bercuti bersama suami tercinta, Nazril Idrus atau lebih dikenali sebagai Nash. Justeru apabila suaminya yang berkhidmat dengan sebuah syarikat pelaburan terkemuka diberi percutian insentif ke Los Angeles dan Las Vegas, Amerika Syarikat (AS), Sazzy melihatnya sebagai peluang terbaik untuk melepaskan tekanan. “Percaya atau tidak, saya memang berasa sedih dan gembira dalam satu masa kerana inilah pertama kali saya terpaksa meninggalkan anak-anak dalam waktu yang lama. “Sebelum ini, paling lama pun dua hari sahaja sewaktu saya ke Bangkok, Thailand. Tetapi apabila mengenangkan lebih seminggu perlu jauh daripada mereka, ia membuatkan saya sedikit risau. “Tetapi selepas beberapa hari di Los Angeles, barulah saya sedar yang sememangnya saya amat memerlukan percutian ini," kata Sazzy sambil ketawa sewaktu dihubungi S3, baru-baru ini. Berada di sana pada 27 Mei lalu, antara lokasi wajib yang sempat dikunjunginya sepanjang sembilan hari di sana termasuklah Universal Studios, Hollywood & Highland, Beverly Hills, Bel Air dan Santa Monica. Kunjungannya ke destinasi popular di bumi Uncle Sam itu bukanlah yang pertama. Sebaliknya, ia adalah kali ketiga dan apa yang membuatkan percutian kali ini lebih bermakna ialah apabila Sazzy dapat menghabiskan masa yang panjang bersama suami. Katanya lagi, meskipun dia dan Nash selalu mencuri masa untuk bertemu sewaktu makan tengah hari atau makan malam tetapi apabila bercuti bersama, perasaannya sedikit berbeza. “Maklumlah, kami berdua sibuk dengan karier. Disebabkan itu, saya dan Nash pasti akan mencari masa untuk berjumpa. Tetapi percutian kali ini memang berbeza. “Saya dapat bersamanya hampir setiap waktu dan melakukan pelbagai aktiviti bersama-sama. Kenangan yang tidak akan kami lupakan sewaktu kali pertama mengunjungi Grand Canyon. “Sempat juga kami menaiki bot menyusuri Sungai Colorado dan sesungguhnya ia adalah pengalaman yang cukup indah. “Malah kami juga dapat melihat keseluruhan pemandangan kawasan Grand Canyon yang cukup menakjubkan dengan helikopter," kata pemilik trofi Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-19 (2006) menerusi filem Gol & Gincu ini penuh teruja. Dalam masa yang sama, Sazzy atau nama sebenarnya, Sazlini Shamsul Falak memberitahu, keterujaannya memuncak apabila kali pertama menjejakkan kaki ke Las Vegas. Sewaktu di sana, mereka telah mengunjungi pelbagai destinasi yang selama ini hanya ditonton di kaca televisyen mahupun majalah. Alang-alang sudah sampai ke Las Vegas, Sazzy juga tidak mahu melepaskan peluang untuk menonton persembahan teaterikal oleh Cirque de Soleil berjudul O di Bellagio. “Kata orang, adalah menjadi satu kerugian apabila tidak menonton persembahan hebat itu. Apa yang boleh saya katakan, ia memang cukup mengagumkan," kata pemain watak Shasha dalam filem dan siri televisyen Gol & Gincu ini lagi. Bagaikan satu kemestian, tidak sah percutian ke Los Angeles dan Las Vegas tanpa membeli-belah dan ia adalah salah satu aktiviti wajib Sazzy sewaktu di sana. Katanya, dia dan suami hampir seperti ‘orang gila’ apabila mengunjungi beberapa premium outlets yang menjual barangan berjenama dengan harga murah. “Ibu saya ada berpesan kalau hendak bercuti, usah terlalu memikirkan ole-ole untuk orang. Tetapi apabila di sana, saya tidak mampu mengelaknya. Hasilnya, memang banyaklah yang saya borong. “Sekali-sekala dan memikirkan entah bila lagi akan ke sini, tidak ada salahnya untuk saya shopping sakan di sana," cerita wanita berusia 31 tahun ini sambil ketawa.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails