Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sukar berjauhan - Rabecca Nur Islam

LAMA tidak mendengar berita mengenai pelakon jelita, Rabecca Nur Islam dalam bidang seni lakonan. Malah, semenjak melahirkan anak pertamanya, Nor Anggun Raveira pada November tahun lalu, amat jarang sekali dapat bertemu dengan aktres jelita ini. Baru-baru ini, Hits berkesempatan bertemu dengannya pada majlis cukur jambul anak keduanya, Nor Anggerik Renesmee dan sambutan ulang tahun anak pertamanya yang genap usia setahun pada 2 November lalu. Genap 44 hari anak keduanya dilahirkan ketika bertemunya di majlis itu, Rabecca sempat berkongsi kisah mengenai kelahiran anak itu. Menurutnya, tidak banyak perbezaan antara sifat antara anak pertama dan keduanya cuma dalam kandungan sahaja yang banyak berbeza. “Perbezaan antara kedua-dua anak saya ini hanya ketika saya mengandung sahaja. Ketika mengandungkan Anggerik, dia memang lasak. “Dalam perut Anggerik memang berbeza dengan Anggun kerana dia banyak bergerak berbanding Anggun yang banyak diam. “Malah, ketika itu, saya dan suami merasakan yang saya mengandungkan seorang anak lelaki kerana kelasakannya ketika di dalam perut," katanya tertawa. Tambah Rabecca, cuma selepas dilahirkan, barulah nampak perangai Anggerik dan Anggun tidak banyak perbezaan. “Masa dalam pantang, Anggerik tidak banyak berbeza dengan Anggun. Kedua-duanya sangat baik dan tidak banyak ragam. “Bila keluar pun Anggerik diam sahaja. Jarang menangis sampai ramai orang cakap perangai dia sama dengan perangai Anggun," ujarnya. Ditanya mengenai soal kebahagiaan dalam hidup kini, ujarnya dia sangat bersyukur dengan kehidupan yang dimiliki sekarang. “Saya memang bersyukur dengan kehidupan kini. Dikurniakan sebuah keluarga yang besar tambah lagi saya memang suka dengan kanak-kanak. “Malah, kalau ada majlis atau program melibatkan kanak-kanak, saya adalah orang pertama yang akan melibatkan diri. “Bagi saya, anak-anak ini memberi ketengan kepada saya. Apatah lagi dengan suami yang suka membantu, itu membuat saya benar-benar bersyukur dengan apa yang saya miliki kini," jelasnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails