Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sheira bahagia lawan Duri

ORANGNYA kecil molek tetapi dalam diam, usia janin dalam kandungan Shera Ayob kini sudah mencecah 12 minggu. Tidak lama lagi, isteri kepada aktor Bunohan, Zahiril Adzim itu bakal bergelar seorang ibu. “Mujurnya saya mengalami banyak alahan, cuma badan sahaja yang cepat rasa penat. Masa mula-mula dapat tahu bahawa saya sedang mengandung pun saya tengah melakukan penggambaran drama Duri. “Watak dalam drama itu pula agak berat. Saya kena tanggung macam-macam perasaan. Semua emosi kena keluarkan. Memang mencabar buat saya sebab setiap hari ada penggambaran. Pergi pagi balik pun pagi tapi saya seronok dan bila ia sudah ditayangkan, saya memang rasa lega,” katanya yang kini berada di Turki, bercuti dan menemani Zahiril yang melakukan penggambaran di sana. Bercerita tentang karakter Sufi, watak isteri yang digalasnya dalam drama bersiri Duri, kata Shera: “Ini kali pertama saya diberi kepercayaan untuk bawa karakter berat. Menjadi Sufi, saya hidup dalam dendam, marah dan sedih. Saya jadi macam psiko kerana maruah yang diperlekehkan. “Tapi, saya anggap itu semua cabaran. Memandangkan Duri drama yang diadaptasi daripada novel, saya juga baca novel karya Fauziah Ashaari itu sampai habis untuk dalami watak Sufi. Saya risau sebab biasanya pengikut novel akan buat perbandingan karakter dalam drama dan novel, mereka. Syukurlah, saya dapat respons positif setakat ini.” Duri yang mula disiarkan di Astro Prima sejak 12 Disember lalu mengisahkan Sufi, gadis malang yang sanggup mengorbankan cinta kepada Hazim dan menjadi galang ganti kepada adiknya apabila rela menutup aib keluarga dengan mengahwini Muzhaffar. Percaturan takdir tidak menyebelahi Sufi kerana Muzhaffar dan Hazim rupa-rupanya bersaudara. Kehadiran Sufi dalam keluarga sebagai menantu juga tidak disukai oleh Durrah, ibu mentuanya. Menanyakan Shera tentang penghayatan karakter dan hubung kait perkara itu dengan kematangan yang dilalui sejak bergelar isteri tahun lepas, Shera ketawa sebelum menjawab: “Hendak dikatakan lakonan saya lebih matang sebab sudah berkahwin, rasanya tak juga sebab saya masih macam dulu. Tapi, mungkin ada betul juga. Apa pun, saya memang bertuah sebab dapat watak Sufi, satu kelainan dalam kerja lakonan saya selama ini.” Selain Shera, Duri yang ke udara setiap Isnin hingga Khamis pukul 5 petang itu turut diperkuatkan oleh Afiq Muiz dan Izzue Islam.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails