Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Eira cuba nasib jadi penyanyi


NAMA Eira Syazira dalam bidang lakonan memang tidak perlu diperkenalkan lagi kerana dia telah mencipta nama dalam bidang itu sejak sembilan tahun lalu. Namun, bakat seni pelakon berusia 27 tahun itu tidak terhenti setakat itu sahaja.

Sebaliknya, anak kelahiran Kuala Lumpur ini juga sebenarnya berbakat dalam bidang nyanyian.

Kata Eira, bakatnya itu mula dicungkil kira-kira dua tahun lalu menerusi drama berjudul Cinta Balqis sebanyak 44 episod.

Pelakon yang meminati suara penyanyi Barat, Celine Dion ini berkata, dia mula menyanyi secara serius sewaktu ditawarkan menyanyikan lagu tema drama bersiri itu. Lantaran itu, ruangnya untuk bergelar penyanyi pun mula terbuka luas.

"Pembabitan saya dalam bidang nyanyian secara tidak sengaja. Ia bermula apabila saya ditawarkan menyanyikan lagu tema drama bersiri Cinta Balqis yang pernah disiarkan menerusi TV3 dua tahun lalu. Sejak itu minat menyanyi semakin kuat.

"Daripada situlah banyak pihak mula melihat bakat saya dalam bidang nyanyian. Syarikat rakaman FMG misalnya, tertarik dengan suara saya dan mengikat saya sebagai artis naungan mereka," buka bicaranya kepada Hits baru-baru ini.

Sebagai permulaan, Eira baru muncul dengan album single pertamanya berjudul Di Hati Ini yang mengandungi lima lagu berjudul Sememangnya, Nour Elain, Sisi Duka, Di Hati Ini serta Bukan Mimpi Kesiangan terbitan FGM.

Jelas pemilik nama sebenar Syazira Shuhaimi ini, biarpun baru sekarang menceburi bidang nyanyian tetapi minat itu sudah lama ada. Namun, kesibukan berlakon menyebabkan dia tidak berpeluang menunjukkan bakatnya itu.

Meskipun sering mengisi masa lapangnya dengan menyanyi karaoke, tetapi Eira tidak terfikir bahawa suatu hari kelak dia juga akan bergelar penyanyi. Kini dengan peluang yang ada dia tidak akan mensia-siakannya begitu sahaja.

"Apabila saya mendapat peluang merakamkan album daripada FGM, maka saya tidak mahu lepaskannya begitu saya. Saya mahu buktikan pada diri sendiri bahawa saya juga boleh menyerlah sebagai penyanyi.

"Kalau dulu menyanyi hanya sekadar minat dan hobi tetapi kini ia satu lagi karier dalam kehidupan saya. Dulu menyanyi cuma di rumah atau di bilik-bilik karaoke tetapi sekarang di hadapan ramai orang," ujarnya dalam nada penuh teruja.

Selain diberi peluang lagu tema Cinta Balqis, suara Eira juga digunakan dalam banyak lagi lagu tema serta montage drama bersiri antaranya lagu berjudul Sisi Duka dan Di Hati Ini dalam drama Ustaz Amirul.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails