Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Jawapan Gambit kurang bijak


TAK tahu bagaimana Kak Pora mahu memberikan reaksi apabila membaca kenyataan Gambit Saifullah mengenai klip video kontroversi arahannya. Kalau Kak Pora ketawa nanti ada yang menyelar Kak Pora tidak terbuka dan berjiwa kecil kerana melihat isu itu hanya dari satu perspektif kecil.

Tapi kalau Kak Pora menyokong, mungkin Kak Pora dihentam kerana ada babak dalam klip video, Marilah nyanyian Prema Yin itu bertentangan budaya Timur. Kak Pora sempat melayari klip video yang heboh diperkatakan itu di laman You Tube. Memang tak manis, apatah lagi pengarah serta pelakon klip video itu, Shahz Jaszle sendiri beragama Islam. Apa yang dipaparkan itu sedikit keterlaluan, malah tidak sensitif kerana tergamak membelakangkan budaya tempatan.

Dalam klip itu, Shahz Jazle dan Prema Yin melakukan aksi hampir bercumbu, berpelukan dalam keadaan seperti sedang berahi.

Ada yang menyelar mereka cuba mencari publisiti murahan bagi meraih perhatian masyarakat. Tetapi apabila membaca kenyataan Gambit, baru Kak Pora faham mengapa klip video itu dihasilkan sebegitu rupa.

Mereka ingin membawa klip video itu ke pasaran luar terutama Amerika Syarikat (AS).
Gambit menjelaskan klip video itu dibuat memenuhi standard untuk pasaran antarabangsa.
Tabiklah Gambit kerana berjiwa besar. Tapi alahai, jawapan Gambit ni buat Kak Pora sakit perut ketawa. Sampai ada yang ingat Kak Pora hilang akal sebab ketawa tak berhenti-henti. Tak ada jawapan lebih bernas ke untuk diberi? Takkan mahu ke AS saja perlu buat klip video separuh lucah? Bila pula pihak di sana menetapkan standard seperti itu?
Kalau mungkin Gambit terlupa, Kak Pora nak beritahu sebelum Prema Yin sampai ke AS, penyanyi wanita bertudung, Yuna terlebih dulu mendapat peluang mempromosikan namanya di sana. Yuna sampai sekarang masih kekal bertudung. Tak pula Kak Pora dengar cerita pengurusan Yuna di sana memaksa dia mengorbankan imejnya sebagai wanita Muslim hanya untuk mendapat tempat di AS.

Susan Boyle juga tak punya pakej komersial untuk dijual. Tetapi apabila dia membuka mulut, ramai yang terpegun dan terpukau. Dia jual suara, tak perlu pun buka baju tapi masih ramai yang mahu memberi publisiti terhadap bakatnya.

Tak perlu ghairah mahu menempa nama di pentas antarabangsa hingga sanggup menggadai maruah dan nama baik. Banyak lagi cara lain untuk popular.

Kontroversi akan lenyap ditelan masa. Tetapi bakat yang hebat akan disebut dan dikenang sampai bila-bila. Gambit kena ingat tu.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails