Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Chantek peluang terbaik Nurul Ekasari


KALI pertama melangkahkan kaki ke Malaysia mungkin menjadi satu lembaran baru bagi pelakon yang berasal dari Indonesia, Nurul Ekasari bagi terus melebarkan sayapnya sebagai pelakon yang diminati ramai.

Pelakon yang lebih mesra dengan panggilan Nurul ini memulakan perjalanan kariernya pada Disember 2010 dengan kemunculannya dalam beberapa iklanl dan drama.

Kehadiran Nurul ke sini mula mendapat perhatian apabila dia digandingkan dengan pengarah Pierre Andre dalam filem terbaru berjudul Chantek yang telah mula ditayangkan pada Khamis lalu.

Nurul yang juga pemegang ijazah dalam jurusan media dari sebuah universiti terkenal Indonesia berkata, selain Chantek yang merupakan filem ketiga lakonannya, dia juga pernah membintangi filem Bait Cinta dan Soulquest di Indonesia.

“Saya tidak pernah terfikir dipilih menjadi heroin dalam filem Chantek kerana semasa uji bakat, terlalu ramai saingan yang hebat turut mencuba nasib.

“Syukur, dengan bakat yang ada, Pierre memilih saya untuk beraksi dalam filemnya,” katanya yang teruja dapat bekerjasama dengan pengarah muda itu.

Katanya, sebelum ini dia melihat Pierre melalui filem Cinta dan Sepi dan tidak sangka kini dipilih berlakon bersama pelakon itu.

Menurutnya, filem ini merupakan platform buat dirinya mengembangkan bakat dan namanya dalam bidang lakonan di Malaysia.

Tambah Nurul, ini merupakan pengalaman yang baik buat dirinya apabila dapat keluar dari Indonesia dan bekerja dengan Pierre Andre dan secara tidak langsung memberikannya lebih peluang untuk bertapak sebagai pelakon di Malaysia.

“Saya tidak mengalami sebarang masalah dan senang bekerjasama dengan pengarah dan penerbit di sini memandangkan mereka memberi sokongan dan tunjuk ajar kepada saya untuk melakukan yang terbaik.

“Harapan saya, semoga semua peminat filem di Malaysia dapat menerima saya menerusi Chantek, sekali gus memberi sokongan terhadap karier saya yang baru saja bertapak di sini,” ujarnya.

Walaupun pernah membintangi filem dan drama, Nurul akui masih banyak perkara perlu dipelajarinya dalam memantapkan lakonannya setaraf pelakon berpengalaman lain.

“Dalam setiap filem dan drama, pasti ada cabarannya tersendiri dan melalui filem Chantek, selain watak sebagai pembantu rumah, saya juga terpaksa menukar intonasi suara menjadi seorang lelaki.

“Alhamdulillah saya dapat membawakan watak itu seperti yang dimahukan pengarah. Harapan saya, filem ini berjaya memenangi hati penonton di sini,” katanya.

Chantek, mengisahkan AD, seorang bintang filem yang hidup menderita setelah buta. Kejadian itu bersangkut-paut dengan tunangnya yang curang.

AD kemudiannya membawa dirinya jauh dari kota dan dijaga oleh Chantek, seorang pembantu rumah dari Indonesia yang terpaksa menyamar sebagai lelaki kerana AD masih fobia dengan perempuan.

Memiliki rupa paras lembut tidak menghalang pelakon jelita ini mengidamkan aksi lasak dalam lakonannya akan datang.

“Saya gemar mencuba sesuatu yang baru. Adegan lasak dan watak antagonis mampu memberi lebih cabaran dalam lakonan,” jelasnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails