Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Cara Amber bahagi masa


KEDIAMAN tiga tingkat yang terletak di pinggir ibu kota ini menggambarkan personaliti pemiliknya sebagai seorang model ternama.

Setiap ruang mendapat sentuhan hiasan yang selari dengan gaya hidup glamornya.

Tidak keterlaluan dikatakan aktres dan model antarabangsa, Amber Chia bijak memilih hiasan rumahnya agar nampak mewah tetapi sederhana.

"Apa yang anda lihat di dalam rumah ini sebenarnya lambang personaliti saya. Saya juga memilih dua gabungan konsep ini dalam fesyen seharian saya," katanya.

Garapan warna hitam dan putih yang menjadi warna kegemaran Amber diadun rapi bersama rona mewah emas, merah dan kuning.

Hiasan bunga tulip menjadi pilihan utama Amber untuk menata rias dinding polos ruang makannya. Baginya, bunga itu menjadi simbol dirinya yang mahu tampil sebagai wanita yang lembut dan seksi.

"Bunga itu adalah diri saya. Semuanya adalah hasil idea saya kerana saya mahu tetamu yang datang ke rumah ini tahu ia ialah Amber," katanya yang telah mendiami rumah ini hampir dua tahun.

Selain pemilihan konsep hiasan, Amber juga menitikberatkan pemilihan ruang seperti halaman rumahnya.

Terdapat taman ringkas yang membolehkannya memelihara binatang peliharaannya. Selain dapat menyedut udara luar, Amber selesa berehat sambil melihat pemandangan hijau.

Luas

Ruang tamu adalah tempat rehat utama Amber dan keluarganya. Justeru, dia mahukan perabot yang sesuai dari segi warna, penampilan dan yang paling penting, keselesaan.

Sofa empuk pilihannya mengisi ruang tamu selain hiasan gambar pada dinding yang mencerminkan kerjayanya sebagai model. Potret bersaiz besar itu ditempah khas untuk menghiasi dinding ruang tamu.

Dalam diam-diam, Amber juga minat mengumpul pelbagai bekas minuman Coca-Cola.

"Ramai rakan yang memesan bekas minuman ini setiap kali saya melancong ke luar negara. Sebab itu, saya juga akan membelinya untuk diri saya sendiri. Di sudut ringkas ini saya akan meletakkannya," jelas Amber.

Dipelawa ke bilik tidurnya, Amber tidak cuak menunjukkan keluasan ruang beradunya yang menggabungkan dua bilik menjadi satu – bertujuan memuatkan ruang khas bagi barangan peribadi dan persalinan yang besar.

Singgah di bilik beradu jelitawan ini, mata tertancap pada koleksi pakaiannya yang tersusun rapi di balik kaca telus pandang.

Katil berjenama pilihannya pula bagai memanggil-manggil untuk berbaring merehatkan badan dan minda.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails