Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Beego, Elyana


BERKESEMPATAN dijemput ke set penggambaran drama bersiri Menantu Tiga Rasa baru-baru ini memberi peluang kepada Hits untuk bertemu dua artis yang kini sedang menjalani episod bahagia kehidupan masing-masing.

Mana tidaknya jika si wanita kini sudah pun bergelar ibu, si duda pula bakal sekali lagi menemui cinta sejati.

Melalui perbualan pada petang itu ternyata keduanya kini tidak lokek untuk berkongsi cerita terbaru kehidupan masing-masing.

Malah bagi Elyana dan Beego, mereka percaya tahun 2012 bakal menjanjikan lebih kebahagiaan.

Menceritakan pengalaman pertama menjadi ibu kepada bayi perempuan berusia lima bulan bernama Cinta Sumayyah, Elyana atau Erneelya Elyana Emrizal, 25, memberitahu ini merupakan antara anugerah terhebat yang pernah dimilikinya.

"Sukar rasanya untuk menggambarkan perasaan menjadi seorang ibu. Namun apa yang boleh saya katakan ia merupakan sebuah pengalaman yang sangat indah dan saya sangat bersyukur untuk itu," katanya ketika ditemui di Shah Alam, Selangor baru-baru ini

Merupakan kali pertama menerima tawaran berlakon setelah berehat panjang untuk bersalin, menurut Elyana dia kini tidak menghadapi sebarang masalah meneruskan karier selepas menggalas tanggungjawab sebagai seorang ibu dan isteri.

"Summayah tidak lagi bergantung kepada susu badan. Ini memudahkan saya untuk menjalankan aktiviti seni seperti biasa.

"Selain itu, suami dan ibu banyak membantu menjaga Sumayyah sekaligus peluang kepada saya untuk kembali ke dunia hiburan lebih terbuka," katanya.

Mengambil keputusan untuk tidak menghantar anaknya ke pusat jagaan kanak-kanak, dia lebih senang untuk meninggalkan anak sulungnya itu dengan suami atau ibu.

"Bukan tidak percaya kepada orang lain, tetapi rasanya saya lebih selesa meninggalkan anak dengan suami atau ibu sahaja.

"Buat masa ini jadual saya sebagai penyanyi dan pelakon langsung tidak terganggu, kerana suami atau ibu sentiasa ada untuk menjaga Sumayyah," katanya yang sudah mula menerima undangan nyanyian ketika anaknya berusia tiga bulan.

Mahu album baru

Menolak dakwaan dia kini kurang berada di pentas nyanyian, menurut Elyana dia sebenarnya sudah lama memendam rasa rindu untuk muncul dengan sebuah lagi album. Tahun 2012 tentunya dipilih untuk merealisasikan impiannya itu.

"Rasanya saya tidaklah terlalu senyap. Saya banyak juga menerima undangan nyanyian. Malah saya juga sebenarnya lebih suka berada di pentas dari berlakon kerana menyanyi sebenarnya lebih mudah.

"Semoga album terbaru saya akan dapat direalisasikan pada tahun ini, namun masih terlalu awal untuk menceritakan konsep dan lagu-lagu di dalam album tersebut kerana ia masih berada di dalam proses perbincangan," katanya yang sudah 12 tahun berada di bawah syarikat rakaman Fantasia Music City (FMC).

Bercakap mengenai kematangan yang akan dibawa penyanyi itu memandangkan status sebagai seorang ibu dan isteri yang disandangnya, menurut Elyana tiada perbezaan yang akan mengubah dirinya sebagai seorang penyanyi yang lincah di pentas.

"Mungkin ada sisi kematangan yang akan dibawa lirik lagu saya nanti bagaimanapun muzik rancak tetap menjadi pilihan saya.

"Rasanya status seorang ibu dan isteri langsung tidak memberi tekanan kepada karier saya sebagai penyanyi yang bertenaga di atas pentas ini kerana saya pasti lebih mudah untuk menjadi diri saya sendiri," katanya yang kali terakhir muncul dengan single bertajuk Sewaktu Dulu-Dulu sebelum cuti bersalin.

Malah kata Elyana dia juga akan terus mengekalkan trademark tidak memakai kasut ketika mengadakan persembahan. Bagaimanapun katanya, ia semua bergantung kepada keadaan.

"Pernah suatu ketika, saya sedang mengadakan persembahan.Peminat menyuruh saya membuka kasut kerana mereka mahu saya menjadi Elyana sebenar," jelasnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails