Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Johan Raja Lawak Tak Galakkan Ozlyn Berlakon


Pelawak, Johan Raja Lawak akui tidak begitu menggalakkan Ozlyn atau Rozlinawaty Ismail untuk terus aktif dalam bidang lakonan kerana dia mahu isterinya itu sentiasa berada di sampingnya selalu.

Tindakan Johan Raja Lawak atau nama sebenarnya Mohd Yazid Lim Mohamad Aziz itu dilakukan selepas dia menyedari kesibukannya dalam bidang lakonan dan seni sehingga menyukarkannya untuk meluangkan masa bersama isteri dan keluarga sebelum ini.

"Terus-terang saya tak galakkan Ozlyn bekerja atau berlakon. Saya memang tak sarankan dia aktif dalam bidang lakonan. Sebab kalau boleh saya mahu dia sentiasa ada di samping saya.

"Secara tidak langsung juga dia boleh menguruskan anak-anak dan rumah tangga bila saya pergi bekerja. Yelah, ada kalanya saya tidak sempat untuk bertemu anak saya di rumah. Jadi tugasnya adalah mengambil anak dirumah dan bawa bertemu saya di lokasi.

"Jadi setiap kali gaji, saya akan serahkan semua wang saya kepadanya dan selebihnya dia uruskan. Saya beritahu Ozlyn, sekiranya dia boleh terima gaji lebih daripada apa yang saya berikan padanya, dia boleh teruskan untuk berlakon," katanya.

Tambah Johan lagi dia bersyukur apabila dikurniakan seorang isteri seperti Ozlyn kerana bijak menjaga makan pakai serta kesihatannya sebagai seorang anak seni yang sibuk bekerja.

"Saya bekerja bukan seperti orang biasa. Kadang kala tiada masa untuk berehat dan akan bekerja tanpa henti kerana sibuk dengan berlakon, jadi pengacara dan penyampai radio Era.

"Ozlynlah orang yang bertanggungjawab menjaga kesihatan saya. Dia selalu mencari ubat atau multi tambahan untuk saya makan setiap hari supaya saya tahan dan tidak mudah jatuh sakit,"jelasnya yang sudah dikurniakan seorang anak daripada hasil perkahwinannya.

Biarpun Ozlyn tidak lagi aktif dalam bidang lakonan, namun Johan tetap akan bawa isterinya untuk turut serta mencurahkan idea dan pendapat dalam setiap lakonan yang dibawanya.

"Selain itu, tugasnya juga adalah jadi pemerhati saya ketika di lokasi. Selain ada pengarah, saya juga mahu isteri saya memerhatikan lakonan saya sama ada ia sesuai ataupun tidak.

"Isteri saya adalah orang yang terbaik berada di samping saya. Kalau saya tersasar dari lanadsan yang sebenarnya, , dialah orang banyak membantu untuk meluruskan saya semula," luah Johan Raja Lawak lagi.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails