Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Farawahida dah ada Mr.R?


LELAKI baik, punya ciri-ciri kepimpinan dan penuh tanggungjawab adalah kriteria utama penyanyi wanita ini andai dipertemukan jodoh satu masa nanti. Ciri-ciri bakal suami itu kelihatan ringkas tetapi dia cukup mengambil berat supaya mahligai perkahwinan bertahan kukuh hingga ke hujung nyawa.

Bagi Farawahida pula, impian tersebut sudah lama tersemai dan dia sendiri tercari-cari calon belahan hati kerana tiada yang bersungguh-sungguh setakat ini.

Tambahan pula, sejarah cinta tidak berasas Farawahida dengan seorang penerbit muzik yang dicatatkan sebelum ini juga menyebabkan dia lebih berhati-hati pada setiap langkahnya.

Atas alasan itu, anak kelahiran Taiping, Perak ini mengakui hatinya sudah tertawan dengan seorang lelaki dan bakal menamatkan zaman bujang tidak lama lagi.

"Saya tak boleh ulas panjang tentang soal jodoh. Orang perempuan tak eloklah cakap bab ini," ringkasnya berkias mengulas tentang pilihan hati.

Farawahida yang bakal menjejak usia 27 tahun esok, bagaimanapun menafikan bahawa kekasihnya itu berpangkal R sebaliknya ia memberi maksud 'lelaki pilihan' (Mr. Right) dalam bahasa Inggeris.

"Memang ada Mr. R dalam hidup saya tapi masih belum dapat didedahkan siapa. Cuma saya mengaku sedang berkawan dengan seseorang tetapi tak boleh nak cakap lebih-lebih.

"Kalau nak tanya lebih-lebih tentang siapa dia, saya berat nak beritahu. Biarlah kami berkawan dulu, kalau tak jadi, malu. Buat masa ini biarlah ia menjadi rahsia. Apabila semuanya dah jelas, barulah saya kongsi bersama para peminat..

"Saya sedar yang saya bukannya popular sangat. Tak naklah orang cakap saya jual cerita peribadi semata-mata nak tarik perhatian orang. Cara macam tu tak bagus," katanya merendah diri.

Kalau tak nak publisiti murahan, kenapa Farawahida yang mencetuskan dahulu isu perkahwinan dirinya termasuk mengkhabarkan kononnya dia bakal menamatkan zaman bujang pada hujung tahun ini?

"Banyak salah faham sejak saya buka mulut tentang berkahwin, perkara ini saya minta maaf sangat-sangat sebab buat semua orang keliru. Saya cuma nyatakan rancangan perkahwinan tetapi tidak menyatakan secara spesifik fakta yang lainnya.

"Jadi bila orang sudah pergi terlalu jauh, memang kerja berat nak tarik balik kenyataan itu. Saya juga lenguh nak terangkan semula dari A sampai Z sebab orang bertanya setiap masa," katanya jujur.

Finalis Bintang URTV tahun 2002 ini juga sempat berseloroh bahawa dia sering berdoa agar tidak bertemu jodoh dengan lelaki yang bekerja satu bidang dengannya.

Alasan pemilik nama penuh Farawahida Razali yang sedang hits dengan lagu Jangan Tanya Aku Lagi ini, biarlah dia sahaja yang terlibat dalam dunia glamor yang penuh pancaroba.

"Pemikiran kita lebih terbuka kalau jodoh kita bersama individu berlainan bidang, boleh bertukar cerita dan pengalaman. Jadi kita tak terlalu terikat dengan cerita dalaman dan cenderung ke arah gosip semata-mata," katanya di hujung perbualan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails