Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sayang Salma...


PENDATANG baru ini mengakui bahawa keperitan untuk memuaskan hati semua pihak lebih rumit berbanding kesakitan dek penyakit misteri yang dialaminya sejak hujung tahun lalu. Penyanyi berasal dari Tawau, Sabah ini merujuk kenyataannya itu kepada tindakan segelintir pihak yang melabelnya seorang besar kepala selepas bergelar Juara Mentor Musim Kelima pada Mei 2011.

Salma didakwa menumpang tuah Erra Fazira, penjaganya dalam rancangan realiti itu yang banyak memberi tunjuk ajar sebelum berubah sikap sehingga ada pihak yang kurang senang nekad ‘menjatuhkannya’.

“Bila orang terus cakap saya besar kepala, saya geleng kepala sebab saya tak tahu bila masa saya cari gaduh. Jadi, saya anggap bahawa orang fikir buruk tentang saya itu adalah orang yang salah faham sebenarnya.

“Tak baik cakap saya tumpang populariti Kak Erra sedangkan dia banyak bagi tunjuk ajar, cara nak kukuhkan karier dan macam-macam pertolongan tanpa berkira.

“Tapi bila saya sakit, orang cakap itu disebabkan perangai buruk saya sebelum ini’ sedangkan orang yang cakap tu tak tahu macam mana sakit yang saya alami,” luah Salma.

Kenapa Salma bersikap defensif menguraikan gosip tentang dirinya sedangkan belum satu pun dakwaan tersebut itu benar? Menjawab pertanyaan ini, penyanyi lagu Aku Pertama ini menarik nafas dalam-dalam sebelum menjawab: “Saya kena jawab apa orang cakap tentang saya. Saya tahu bukan mudah nak berada di puncak. Jadi saya perlu buat penjelasan, bersihkan nama supaya orang dah tak salah anggap tentang saya.

“Memang saya tak boleh layan semua gosip, kalau dilayan boleh jadi gila, tapi jangan melampau sangat. Kenapa nak kaitkan penyakit yang saya alami dengan unsur mistik atau balasan dosa lampau?” soalnya kembali.

Mengulas terperinci penyakit misteri yang dialaminya itu membuatkan emosi Salma boleh berubah sekelip mata, peminat jus lobak ini diam seketika.

“Perkara ini terlalu sukar nak disahkan sama ada buatan orang atau tidak. Saya tak boleh cakap sangat,” ringkasnya berhemat tanpa mahu menyalahkan mana-mana individu.

Ditanya adakah Salma menyesal bergelar penyanyi, wanita yang bakal menyambut hari jadi ke-22 tahun pada 9 April ini berkata: “Saya tidak akan mengeluh jadi anak seni. Sekarang waktu fokus kerja, saya berazam nak kerja kuat demi keluarga.”

Rindu anak

PENYANYI berbintang Aries ini turut menyatakan kerinduan mendalam terhadap Puteri Nurul Huda, cahaya mata kesayangan berusia empat tahun yang berada jauh di kampung halamannya.

“Sebab anak saya kena kerja kuat demi masa depannya. Tak apalah walaupun sakit sikit untuk cari rezeki asalkan dia bahagia nanti. Wajah comel dia umpama penyembuh luka paling mujarab dalam situasi apa pun.

“Memang rindu bila anak jauh di mata, sebab itu saya kena balik Sabah sebulan sekali jumpa dia. Nak cium dan peluk dia kuat-kuat,” katanya penuh makna di hujung perbualan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails