Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Melia difitnah blogger


DUNIA seni bukan hanya glamor semata-mata, silap langkah padah pasti menjelma. Pelbagai spekulasi dan gosip terpaksa ditempuh dengan bijak. Ini boleh menjadikan seseorang artis itu matang dan tidak terperap dalam dunia mereka yang kecil.

Macam pelakon ini, baru sahaja menjadi pelakon utama filem Karipap-Karipap Cinta, nama Melia Aimellia sudah menjadi sebutan. Malangnya dia disebut bukan kerana kehebatan lakonan tapi kisah sensasi apabila dia didakwa membuat video bogelnya sendiri.

Video memualkan itu kini tersebar di dunia maya dan mengundang persepsi negatif. Dia dikecam oleh masyarakat kerana kerja yang tidak senonoh itu. Video 30 saat itu yang menampakkan tubuh dengan aksi mengghairahkan kemudian jatuh ke tangan orang lain.

Bermulalah detik hitam Melia yang baru sahaja berumur 18 tahun ini ketika rakan sebaya berhempas pulas dengan pelajaran, dia bersilat menepis kontroversi.

"Saya tidak mahu perkara ini terus berlanjutan lagi, saya malas nak fikir, perkara ini menyebabkan diri saya lemah berbanding sebelum ini, cukuplah memfitnah saya.

"Saya menafikan sekeras-kerasnya fitnah yang tersebar. Itu bukan saya. Selepas melihat gambar itu, saya cukup benci terhadap orang yang menyebarkan fitnah ini," ungkap Melia ketika ditanya berkenaan isu video bogelnya yang sedang panas diperkatakan ketika ini.

"Saya akan cuba bersihkan nama saya selepas ini. Terserahlah, kalau orang mahu percaya atau tidak. Saya tak paksa orang untuk percaya, hanya ibu yang kenal dan rapat dengan saya sahaja tahu bentuk tubuh saya. Saya hairan kenapa jadi begini.

"Itu memang bukan saya, saya menafikan sekeras-kerasnya. Tuhan itu Maha Adil, semoga Dia memberikan balasan kepada mereka yang cuba mengeksploitasi saya," katanya tanpa berselindung.

Melia percaya kepada undang-undang dan dia menyerahkan urusan tersebut kepada pihak berwajib bagi menguruskannya.

Menjawab beberapa blog yang menyatakan bekas teman lelakinya sendiri bertanggungjawab menyebarkan video bogel tersebut, Melia mencabar mereka menamakan siapa dia?

"Kalau betul orang cakap video ini telah disebarkan oleh bekas teman lelaki saya, cuba nyatakan teman lelaki saya yang mana? Saya akui ada ramai teman lelaki, semua hubungan saya sebelum ini tidak kekal lama, kebanyakan blogger mencanang kisah saya demi menghangatkan cerita sahaja.

"Saya juga ingin menafikansengaja mencari publisiti murahan untuk menjadi popular dengan membuat video itu," tegasnya.

Keluarga pembakar semangat

Selepas tersebarnya video bogel mirip Melia di Internet, tawaran daripada syarikat penerbitan juga semakin kurang.

"Saya akui sejak kebelakangan ini agak sukar untuk saya menerima tawaran berlakon daripada mana-mana produksi, mungkin mereka agak tawar hati selepas mengetahui mengenai video tersebut.

"Selain saya, keluarga juga turut menerima tempias. Ibu dan bapa saya terutamanya begitu malu setelah tersebarnya video ini, maklum sajalah mereka selama ini yang membesarkan saya, mereka begitu faham dengan perangai saya.

"Saya boleh sahaja memaafkan pihak yang memfitnah saya andai kata mereka tampil berjumpa dengan saya. Tapi keluarga saya belum pasti lagi boleh memaafkan mereka," katanya.

Ujar anak jati Kuala Lumpur ini lagi, melangkah kaki ke dunia lakonan adalah kerana minatnya sejak kecil dan niat murninya untuk membantu keluarga.

"Saya cukup minat berlakon, saya mula berlakon pada usia 16 tahun dan memegang watak tambahan sahaja, saya lahir daripada keluarga biasa. Niat saya adalah mahu mengubah nasib keluarga .

"Saya anak sulung dan mempunyai seorang adik yang mengalami masalah kesihatan, jadi saya mempunyai tanggungjawab besar bagi menjaga keluarga saya selepas ini.

"Keluarga saya membuatkan saya menjadi begitu kuat dan bersemangat untuk mengharungi episod duka yang telah menyelubungi saya selama ini," jelasnya.

Dalam pada itu, ditanya berkenaan filem Karipap-karipap Cinta lakonannya yang kurang mendapat sambutan, jelasnya mungkin filem itu bukan selera sebenar penonton Malaysia.

"Masih belum rezeki saya dalam filem tersebut, namun banyak ilmu yang saya peroleh melalui filem ini kerana saya telah digandingkan dengan beberapa nama besar antaranya Eman Manan, Gambit dan Sani Sudin.

"Walaupun kurang mendapat sambutan, saya tetap tidak akan mengalah, saya akan terus cuba lagi sehingga betul-betul berjaya dalam bidang lakonan ini," jelasnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails