Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sukar bawa watak 'sewel' - Shuib

PENGALAMAN pertama berlakon dalam filem bukan sesuatu yang senang, bahkan pengalaman pertama inilah yang akan menjadi panduan yang paling berguna kepada setiap pelakon. Bagi Shuib Sepahtu atau nama sebenarnya Shahmira Mohammad, pengalaman pertamanya dalam dunia lakonan adalah perkara yang tidak akan dilupakan sampai bila-bila. “Saya kena bawa watak orang sewel, watak ini memang watak yang sangat-sangat sukar bagi saya," jelasnya ketika ditanya mengenai watak Man dalam filem pertamanya Man Sewel Datang KL yang akan mula ditayangkan pada 31 Mei nanti. Kata Shuib, watak sebagai Man sewel perlu ditangani dan dijiwai sebaik mungkin agar tidak menyentuh mengguris perasaan golongan kurang upaya. “Ini adalah satu tanggungjawab besar yang terpaksa saya lalui. Saya takut jika saya silap langkah orang akan menganggap saya sengaja memperli golongan sedemikian. “Untuk langkah selamat, saya kaji terlebih dahulu watak yang diberikan supaya saya tidak terlalu over apabila membawa watak seorang yang sewel," jelasnya. “Saya begitu tertekan pada hari pertama penggambaran, saya bercerita dan meluahkan perasaan dengan isteri saya Sarah yang turut berlakon dalam filem ini. Banyak nasihat yang Sarah berikan, selepas itu baru saya ada semangat untuk terus melakonkan watak tersebut," tambah Shuib yang menganggap tawaran berlakon dalam filem ini sebagai hadiah perkahwinannya. “Selain itu, ketika menjalani penggambaran filem ini juga saya dapat tahu yang isteri saya mengandung dan saya amat bersyukur, ini rezeki berganda bagi saya, alhamdulillah," ujarnya. Tidak berpecah Setelah Shuib dan Jep keluar daripada kumpulan Sepah dengan menggelarkan diri mereka sebagai Sepahtu, mereka berdua jarang sekali dilihat berdua dalam drama ataupun persembahan pentas. Sebaliknya, Shuib dan Jepp lebih banyak bergerak secara solo dalam rancangan komedi, drama ataupun filem. Shuib yang mengaku keadaan itu bagaimanapun menafikan Sepahtu sudah tidak wujud lagi, sebaliknya bakal muncul dengan album Sepahtu tidak lama lagi. “Sebenarnya kami bebas untuk memilih hala tuju masing-masing. Kami tidak mahu terlalu terikat sebagai Sepahtu yang menuntut kami mesti bersama sentiasa. “Memang saya akui, telah menerima banyak tawaran berlakon secara solo dan saya tidak menolaknya. “Bagi saya, tidak semestinya setiap produksi itu mahukan watak Sepahtu sahaja, malah mereka menawarkan watak yang berbeza-beza. “Malah, pada awal penubuhan Sepahtu ini adalah untuk menghasilkan sebuah album studio yang menggandingkan saya dan Jepp. Cuma album itu masih lagi dalam proses rakaman," tambahnya lagi. Selain filem Man Sewel Datang KL, Shuib bakal muncul secara solo dalam filem Amir dan Loqman Pergi Ke Laut dan Mail Lambung serta game show, Betol ke Bohong yang dihoskan oleh Datuk AC Mizal di Astro. Mengulas lebih lanjut mengenai filem Man Sewel Datang KL, Shuib berkata, dia bersyukur kerana Work Move Production Sdn. Bhd., memberi kepercayaan kepadanya. “Saya menerima tawaran berlakon filem ini selepas Sepah menjadi juara dalam Maharaja Lawak," jelasnya lagi. Menariknya, Shuib telah digandingkan dengan isterinya, Siti Sarah Raisuddin dalam filem yang diarahkan oleh pengarah lama, Abdul Rahman Adam. Selain Shuib dan Siti Sarah, filem komedi tersebut turut dibintangi oleh Julia Ziegler, Razali Hussein, Rafidah Ibrahim dan ramai lagi. Man Sewel Datang KL mengisahkan mengenai seorang lelaki kampung iaitu Man (Shuib) yang berperangai gila-gila atau lebih tepat digelar 'sewel' menyampaikan keterujaannya apabila pertama kali sampai ke Kuala Lumpur. Pelbagai konflik dan insiden yang berlaku kepada Shuib sehingga melahirkan pelbagai situasi komedi yang pasti mencuit hati penonton.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails