Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Avar Yasavi Ceburi Lakonan Kerana Kurang Hero


PETALING JAYA: Pendatang baru Avar Yasavi atau nama sebenarnya Uzzair Ismail, 27, mengakui terpanggil untuk menceburi bidang lakonan kerana berasa bosan melihat wajah-wajah aktor yang sama saja membintangi kebanyakan drama dan filem tempatan.

"Berdasarkan pemerhatian saya, negara kita memang kekurangan aktor yang berkaliber dan layak bergelar hero. Sebab itu, kita asyik lihat muka-muka yang sama saja dalam drama atau filem tempatan.

"Atas dasar itu, saya mahu menceburi bidang lakonan bagi menawarkan variasi selain dapat memeriahkan lagi dunia lakonan tanah air," katanya yang ditemui di Menara Star, di sini, baru-baru ini.

Tambah bekas aktivis teater di Makam Mahsuri, Langkawi ini, dia menyifatkan lamaran syarikat produksi Elements Pictures Sdn Bhd untuk menggalas watak hero dalam filem terbaru, Putra sebagai satu cabaran yang tidak mampu untuk ditolak.

"Apabila penulis skripnya Dr Abu Hassan yang mewakili Elements Pictures menawarkan peluang untuk menjadi pelakon dan hero filem Putra pada Januari lalu, saya sangat terkejut dan gementar.

"Secara asasnya memang saya ada pengalaman lakonan di pentas teater selama tiga tahun setengah tetapi tidak pernah berlakon dalam drama atau filem.

"Filem dan teater adalah dua medium berbeza namun atas semangat untuk menyahut cabaran dan memeriahkan industri lakonan, saya terima lamaran itu dan mahu menjadi hero pelapis pada masa depan," katanya.

Sebagai persiapan awal sebelum terlibat dengan penggambaran filem arahan Bob Singah itu pada Oktober depan, Avar berkata, jadual hariannya kini terisi dengan kelas lakonan dan sesi latihan di gimnasium bagi memantapkan lagi fizikalnya.

"Filem itu genre pertarungan neo epik. Apa yang paling penting adalah imej dan susuk fizikal si hero juga perlu tampak sasa dan tegap. Sebab itu, saya sedang giat membentuk badan di gimnasium.

"Selain itu, saya juga akui tekanan dan tanggungjawab berat yang bakal digalas untuk filem ini.

"Sebagai orang baru pasti saya tidak mahu ambil ringan pada filem pertama yang menjadi kayu ukur hala tuju saya selepas ini," kata jejaka dari Alor Setar, Kedah ini.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails