Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Jangan menangis lagi Noorkhiriah


DULU nama dan bakat Noorkhiriah mungkin hanya dipandang sepi. Malah dulu, keluh kesah pelakon kelahiran Raub Pahang ini sering dipersembahkan di dada akhbar. Tapi sekarang tidak lagi, namanya mula dipandang. Sekalipun lambat naik dan dikenali, Kak Pora yakin Noorkhiriah amat bersyukur dengan apa yang dimilikinya sekarang.

Selain memiliki kehidupan rumah tangga yang rukun bersama suami, Azfaizul Ahtan, anak sulung (Muhammad Hudhaifah) dan bakal melahirkan seorang lagi anak, rezeki Noorkhiriah dalam dunia lakonan tak pernah putus. Sekalipun jarang diberi publisiti di media, Noorkhiriah mempunyai kelompok peminatnya sendiri. Jadi tidak hairan, bakatnya mula diberi perhatian di kalangan pemerhati seni dan peminat. Nama pelakon bernama penuh Noorkhiriah Ahmad Shapie ini mendapat pengiktirafan demi pengiktirafan. Namanya juga pernah dicalonkan dalam kategori Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22 (FFM22).

Dulu dia menangis mengenangkan nasibnya sebagai pelakon yang belum tentu lagi hala tujunya. Tapi kini, Noorkhiriah menangis kerana kejayaan yang dikecapinya membuahkan hasil. Noorkhiriah pernah diangkat sebagai Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama pada Anugerah Skrin 2007.

Naik taraf lagi, pada Anugerah Skrin 2010 hujung tahun lalu, dia dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Drama Terbaik menerusi drama Antara Garisan. Dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian pun dia cemerlang selama dua tahun berturut-turut untuk kategori Artis Komedi Wanita Popular 2008 dan 2009.

Umpama rezeki anak lagi, dia disenaraikan lagi dalam ABPBH 2010 yang akan berlangsung pada 3 April depan di Arena of Stars, Genting Highlands.
Noorkhiriah bakal bersaing dengan Didie Alias, Kenchana Dewi, Raja Azura dan Sharifah Shahirah.
Jangan menangis lagi Noorkhiriah kerana anda boleh tersenyum bangga dengan pencapaian kini. Noorkhiriah boleh Kak Pora labelkan sebagai pelakon berbakat yang masih tebal dengan sikap rendah dirinya. Dalam diam, dia sendiri tidak menyedari mempunyai peminat yang ramai. Cuma dia mungkin tidak popular dengan kontroversi.

Buat pelakon di luar sana yang berbakat tetapi tidak disenaraikan di dalam ABPBH, jangan cepat mengalah. ABPBH bergantung kepada undian peminat. Mungkin belum tiba masanya untuk anda menyerlah seperti Noorkhiriah dan calon Top 5 yang lain. Tidak dicalonkan tidak bererti anda tidak bagus. Ada rezeki tak ke mana.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails