Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Saya akan terus menunggu selagi ada waktu - Kak Engku


JELAS, ada hikmah di sebalik apa yang berlaku! Tuhan mungkin merentap kebahagiaan Raja Azura dalam melayari nikmat berumah tangga, namun kuasa-Nya juga menentukan penyampai radio SinarFM itu menerima sesuatu yang tidak pernah dijangka.

Kesedihan hatinya sedikit terubat apabila kerjayanya sebagai pelakon, penyampai radio dan pengacara dilihat mendaki tangga kemuncak apabila menerima tiga pencalonan dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2010). Raja Azura atau lebih mesra disapa Kak Engku dipilih dalam senarai Top 5 bagi kategori Penyampai Radio Wanita Popular, Pengacara TV Wanita Popular dan Artis Komedi Wanita Popular. Nyata, Kak Engku tidak dapat membendung air mata apabila namanya diumumkan dalam majlis pengumuman senarai lima finalis ABPBH 2010 di Holiday Villa, Hotel & Suite, Subang Jaya pada Rabu lalu.

"Hari ini, saya ketawa dalam menangis. Saya akui, masih bersedih dengan keruntuhan rumah tangga. Hidup saya sentiasa bertemankan air mata, tetapi dengan limpah kurnia yang Tuhan berikan ini, saya semakin bersemangat. Walaupun hanya tersenarai dalam Top 5, belum tentu saya akan beroleh kejayaan, tetapi ia adalah penghargaan yang cukup besar buat saya. Terima kasih pada peminat!

"Mungkin saya gagal dalam alam rumah tangga, tetapi Tuhan masih memberikan saya ruang untuk terus berjuang dalam kerjaya. Saya akui hampir meninggalkan semuanya akibat tertekan dengan konflik perceraian, tetapi nyata Tuhan mendorong saya untuk terus berjuang. Inilah nikmat dan hikmah yang tidak pernah saya jangkakan.

"Saya akui tidak pernah menunjukkan kesedihan di depan orang, malah saya sentiasa ceria ketika berada di konti radio. Saya sebenarnya masih bersedih, ada kala perasaan saya begitu tertekan, tetapi biarlah saya pendam sendiri. Saya tidak mahu dianggap meraih simpati pendengar. Dan berkat kesabaran serta doa anak-anak, keluarga dan peminat, inilah nikmat yang saya terima.

"Ramai peminat bertanya bagaimana saya mendapat kekuatan apabila berjaya menghiburkan pendengar setiap pagi. Jawapannya - inilah kurniaan Tuhan atas kemaafan kepada mereka yang menganiaya dan merentap kebahagiaan saya dan anak-anak. Ia menjadikan saya lebih kuat dan cekal hati.
"Mungkin juga niat saya menjadikan perpisahan yang berlaku sebagai salah satu kebaikan dalam perhubungan saya dan bekas suami. Saya akui perpisahan ini cukup berat, tetapi ia mematangkan saya dan bekas suami dalam memperbaiki kekhilafan dalam rumah tangga. Saya hanya mengharapkan ada jalan penyelesaian dan kasih sayang kami akan kembali suatu hari. Itupun jika ada jodoh, jika ditakdirkan jodoh saya dan bekas suami sudah berakhir, saya terima dengan hati yang reda.

"Buat masa ini, apa yang dapat saya katakan, hubungan saya dengan bekas suami masih baik, malah kami seperti pasangan bercinta. Kalau dulu, memang susah nak keluar bersama, tetapi kini, jika ada kelapangan, saya akan keluar menonton wayang atau membeli-belah bersamanya dan anak-anak. Buat saya tergelak, kami berjalan berpimpin tangan lagi, terasa seperti kembali bercinta (berseloroh).

"Bekas suami sentiasa menghubungi saya dan masih menjalankan tanggungjawab terhadap anak-anak seperti biasa. Malah, saya terkejut apabila bekas suami adalah insan pertama yang menghubungi saya untuk mengucapkan tahniah atas kejayaan saya dicalonkan dalam ABPBH2010.

"Jujurnya, saya tidak menafikan ada yang menganggap saya seperti terhegeh-hegeh mahu rujuk dengan bekas suami. Biarlah suara-suara sumbang itu terus berbunyi, saya tidak pernah ambil peduli.

"Apa yang saya fikirkan adalah soal anak-anak saya. Sehingga hari ini, mereka tidak pernah tahu mengenai perceraian kami. Anak-anak saya terlalu rapat dengan bekas suami, saya tidak sanggup memisahkan kasih sayang mereka. Saya akan terus menunggu selagi ada waktu," katanya ketika ditemui selepas majlis pengumuman senarai lima finalis ABPBH 2010.

Sedih mendengar cerita Kak Engku. Dia memang seorang yang sabar dan cekal hati. Raja hanya mendoakan kebahagiaan Kak Engku dan anak-anak. Raja mengharapkan ada sinar buat Kak Engku untuk kembali kepada bekas suaminya, Adzmin Tan Sri Osman. Amin...
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails