Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sheera sedih dituduh tidak profesional


HATI mana yang tidak rasa sedih, kecewa dan tertekan apabila dituduh tidak komited dan profesional terhadap kerjaya.Sheera atau nama sebenarnya Tengku Shaheera Ilani Tengku Iskandar, 26, berkata, bukan baru sehari dua beliau membabitkan diri dalam bidang lakonan atau sengaja melakukan perkara yang boleh merosakkan periuk nasinya.

Kata anak kepada pelakon Aznah Abdul Hamid itu, apa yang dikecohkan oleh pelakon dan penerbit A.Aida tentang peribadinya adalah tidak benar

sama sekali.

"Saya potong rambut pendek bukannya satu masalah. Dalam drama Halimah Jongang musim baru, dari awal lagi saya pakai rambut palsu.

"Lagipun saya potong rambut selepas tamat penggambaran.

"Saya menyelesaikan tanggungjawab sebagai pelakon drama tersebut tanpa cacat cela kerana semuanya dilakukan mengikut jadual yang ditetapkan," katanya ketika ditemui pada sidang akhbar Astro Warna di Restoran D'Saji, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menurut Sheera yang berlakon dalam drama 13 episod berjudul Iparku Diva dan bakal disiarkan di Astro Warna, sehingga ke hari ini, beliau tidak percaya dan terkejut dengan dakwaan A.Aida yang dianggap tidak berasas itu.

A.Aida dalam satu program hiburan televisyen membuat kenyataan yang beliau kecewa dengan sikap Sheera yang dianggap melanggar kontrak drama bersiri Halimah Jongang.

A. Aida berkata, beliau akan mendakwa Sheera dan kemungkinan menghantar surat saman kepada pelakon tersebut.

Namun apabila ditanya mengenai surat saman, Sheera berkata, sehingga ke hari ini, tiada sebarang surat diterima daripada pihak A.Aida.

"Kejutan yang melanda diri saya menyebabkan saya tidak tahu apa lagi yang harus diperkatakan.

"Cuma apabila kenyataan daripada A.Aida disiarkan maka ramai yang menelefon bertanyakan tentang hal itu.

"Pastinya situasi itu membuatkan saya rasa tertekan. Saya harap perkara ini tidak dijadikan satu isu kerana bidang lakonan adalah tempat saya cari makan.

"Selama ini pun saya bekerja dengan ramai produser dan tidak pernah timbul masalah pun," jelasnya.

Sheera mendakwa, namanya mula mendapat tempat di hati peminat bukan kerana drama Halimah Jongang disebabkan lakonannya dalam drama terbitan Skop Productions iaitu Sembilu Kasih dan Janji Diana.

Katanya, produser atau pengarah yang mula-mula mencungkil dan mencipta namanya dalam bidang lakonan adalah Datin Rosnani Jamil, Datuk Yusuf Haslam dan Badaruddin Azmi atau Bade.

"Bukan niat saya mahu mendabik dada atau bercakap sombong tetapi orang sudah mula mengenali saya sebelum muncul dalam Halimah Jongang lagi.

"Malah rezeki saya dengan Datuk Yusuf pun tidak pernah putus.

"Kalau saya tidak profesional seperti yang didakwa, kenapa saya boleh bekerja dengan

produksi yang sama untuk lebih daripada satu drama," soalnya yang bakal muncul dengan filem KL Gangster dan Aku Bukan Tomboy.

Ekoran daripada kenyataan yang dikeluarkan oleh A.Aida, Sheera mengakui emosinya amat terganggu.

Namun Sheera masih bernasib baik kerana di sebalik kekecohan yang berlaku, masih ramai yang menyokong dirinya dan mengetahui cerita sebenar di sebalik kemelut Halimah Jongang.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails