Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Lebih baik diam – Jaclyn Victor


SERING ditujah dengan pertanyaan mengenai sejauh manakah benarnya kisah dia dan tunangnya sudah berpisah, penyanyi Jaclyn Victor hakikatnya sudah bosan untuk menjawab semua itu.

Lebih-lebih lagi, kata produk kelahiran program realiti Malaysian Idol musim pertama ini, dia dan tunangnya, Chris Bellamy masih lagi bersama meski yang seorang tinggal di sini dan yang seorang lagi tinggal di United Kingdom (UK).

Entah dari mana munculnya cerita sebegini sehinggakan kata wanita yang mesra disapa Jac ini, dia sendiri merasa hairan kerana dia masih lagi berstatus tunangan orang sejak lima tahun lalu.

Malah, bagaikan tiada noktahnya, isu ini nampak seperti tidak mahu berhenti meski ia dianggap sudah lapuk.

Lebih suka mengambil sikap berdiam diri, kata wanita berusia 33 tahun ini lagi, dia mengaku tidak begitu gemar untuk mencanang kisah peribadinya kepada umum walau tahu kalau sudah menjadi orang popular, ia adalah sebahagian daripada harga yang terpaksa dibayar.

“Hadirnya saya dalam industri hiburan adalah dengan tujuan yang satu, untuk menunjukkan bakat nyanyian saya.

“Ya, saya terima jika ia datangnya dengan pakej glamor, jadual yang padat, waktu kerja yang tak menentu termasuk dicuit dengan gosip-gosip sebegini.

“Tetapi kadang-kadang kita kena tahu tak semua benda harus saya canangkan pada semua. Sebab itu kalau ada perkara yang tak patut saya bagi kenyataan maka saya tak buat.

“Bukan apa, takut juga kalau-kalau tindakan saya itu akan mengeruhkan keadaan,” katanya.

Ditanya mengapa selama ini tidak tampil sendiri memberitahu perkara sebenar, Jac memberi alasan ini kerana dia bukan tergolong dalam kalangan artis yang suka mencari publisiti murahan.

Jelas Jac, selagi tiada wartawan yang datang meminta kenyataan kepadanya maka jangan sesekali mengharapkan dia untuk bertemu dengan pihak media semata-mata mahu menyatakan kebenaran meski tahu di Internet isu perpisahannya dengan Bellamy menjadi bualan hangat.

Malah, dalam spontan, Jac memberitahu, dia akan berasa lebih tenang jika dia tidak ‘menyaksikan’ sendiri perbualan, kutukan atau cercaan yang dikongsi di ruang forum atau blog-blog tertentu agar emosinya tidak terganggu.

“Jujurnya, kalau tanya apa yang saya akan buat, saya lebih suka untuk tidak menghadap benda-benda sebegini. Ya, saya tahu mereka sedang bercakap-cakap pasal saya di Internet.

“Hampir tujuh tahun saya berada dalam industri. Bohonglah jika saya cakap saya tak pernah digosip dan sebagainya.

“Masa saya menang Malaysian Idol dulu pun, ada pihak yang tak berpuas hati dan mengata saya di Internet.

“Itu pengajaran pertama saya dan sekarang saya yakin saya kuat menghadapi dugaan meski jauh di sudut hati tentulah saya kurang senang dengan pelbagai tuduhan negatif yang dilemparkan,” katanya.

Mengaku kecewa

Sejak melangkah keluar dari dunia program realiti, difahamkan Jac pernah menanam hasrat untuk terbit menemui peminat menerusi album Inggeris selain bahasa Melayu.

Pun begitu, setelah hampir tujuh tahun, hasratnya itu seolah-olah cuma tinggal angan-angan sahaja. Apa sudah jadi ni Jac?

Walhal, di kalangan peminat ramai yang masih menanti wanita suara bernada tinggi ini untuk muncul dengan album Inggeris.

Meski pernah muncul dengan Single berjudul Dream, jelas Jac, ia bagaimanapun masih belum memberikan kepuasan total buat dirinya.

“Jujurnya, kecewa itu ada tetapi saya fikir panjang mengenai hal ini. Kenapa saya mahukan album Inggeris? Bukan sebab saya sudah bosan nak menyanyi lagu Melayu. Tidak.

“Ini adalah impian saya. Rasanya tak salah kalau saya tampil buat kelainan dengan menghasilkan album Inggeris. Semasa saya menyanyi di kelab pun saya bawa lagu Inggeris.

“Namun ini bukan kerja mudah dan bukan satu kerja suka-suka. Saya percaya rezeki untuk itu datang lambat kerana ada ‘hadiah’ yang lebih besar Tuhan mahu berikan pada saya.

“Macam yang saya katakan, nak buat muzik dan album yang bagus kenalah bersabar dan ambil masa sebab saya pun tak nak hasilnya nanti ada cacat celanya. Tunggulah kalau ada nanti saya pasti akan beritahu, ” ujar anak sulung daripada tiga beradik ini.

Dalam pada itu, Jac yang bakal terlibat dalam Konsert West End Stars pada 15 dan 16 April ini di Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur telah menyatakan kesediaannya untuk persembahan selama dua hari itu.

Menurut Jac, konsert yang diterbitkan oleh Enfiniti Vision Media (EVM) (yang turut menerbitkan filem Puteri Gunung Ledang dan Teater Muzikal Puteri Gunung Ledang serta Teater Muzikal P.Ramlee) akan menyaksikan kemunculan Jac sebagai penyanyi jemputan.

Kata Jac, sebanyak tiga buah lagu akan dipersembahkan pada konsert itu dan ia termasuk All I Asked Of You, Puncak Tertinggi (duet dengan Stephan Rahman) dan Somewhere.

Amat berbangga kerana dipilih oleh Presiden EVM, Tiara Jaquelina, jelas Jac, dia yakin mampu memberikan yang terbaik dalam konsert itu meski menjalani latihan tanpa penglibatan Simon Bailey, Ramin Karimloo dan Stephen.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails