Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Soal rujuk, tak mahu komen – Saida


TIDAK ada mana-mana pasangan yang berkahwin dalam dunia ini menginginkan perpisahan, apatah lagi bila usia perkahwinan sudah menjangkau usia belasan tahun.

Namun bagi penyanyi manis yang juga kakak kepada penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin, Siti Norsaida atau Saida, 35, dia sudah nekad mahu bercerai dengan Mohd. Ghazali Yahya Zikri, 40, yang telah menjadi suaminya suaminya selama 15 tahun itu.

Namun, tidakkah Saida ingin menjernihkan semula keadaan dengan mengadakan perbincangan dari hati ke hati dengan suaminya kerana khabarnya mereka masih tinggal sebumbung?

Malah, spekulasi bertebaran mengatakan Saida dan suami berkemungkinan rujuk kembali.

Sebelum ini, Mohd. Ghazali telah membuat kenyataan akhbar yang mendakwa dia dan Saida pernah cuba berbincang untuk menyelamatkan rumah tangga mereka itu, tetapi gagal kerana ketika itu masing-masing berada dalam keadaan marah dan emosi.

Dia juga menegaskan sudah cuba berbaik dengan Saida tetapi Saida tetap menyalahkan dirinya.

Dakwa Mohd. Ghazali lagi, pelbagai usaha telah dilakukannya untuk menyelamatkan rumah tangga mereka itu termasuk mendapatkan khidmat kaunseling.

Namun katanya lagi, hanya dia sahaja yang berusaha ke arah itu, sedangkan Saida tetap keras hati enggan berdamai.

Sehungan itu, semasa bertemu dengan bekas peserta Akademi Fantasia 6 itu di majlis sidang akhbar teater muzikal Kenangan Mengusik Jiwa 60-an di Restoran Istana Bambu, Ampang, Selangor Khamis lalu, Saida sempat menjawab beberapa persoalan berhubung masalah yang melanda rumah tangganya.

Kosmo!: Bagaimana situasi rumah tangga Saida setakat ini?

Saida: Memang sudah tidak boleh hendak diselamatkan lagi. Jika lihat pada keadaan sebenar, itulah yang berlaku. Saya sedih dengan apa yang berlaku dan saya percaya setiap pasangan seboleh-bolehnya tidak mahu ini (cerai) berlaku dalam perkahwinan mereka.

Apa sebenarnya punca keretakan rumah tangga Saida?

Biarlah hanya saya dengan suami sahaja yang tahu apa masalah kami. Saya tidak mahu cakap atau komen secara berlebihan.

Mungkinkah disebabkan tempias populariti yang dikecapi oleh Saida?

Populariti bukan punca kepada masalah rumah tangga saya. Kebanyakan orang akan bercakap dalam industri hiburan itulah yang akan berlaku. Orang akan tetap bercakap dan tidak akan menutup mulut. Saya rasa semua orang yang telah berumah tangga akan mengalami masalah. Cuma apa yang penting, dalam setiap pasangan ada persefahaman.

Bagaimana pula dengan kehadiran pihak ketiga?

Tidak wujud orang ketiga antara kami. Baik di pihak dia mahu pun saya. Susah untuk saya komen lebih-lebih.

Betul ke masih tinggal serumah dengan suami? Bagaimana dengan anak-anak?

Ya, kami masih duduk sebumbung dan buat masa ini masih dalam perancangan untuk memberitahu anak-anak apa yang berlaku. Anak-anak pun seakan-akan mengerti dengan perubahan kami.

Mungkinkah akan rujuk semula?

Saya tidak mahu komen, nanti panjang cerita pula. Saya mahu cerai secara baik dan apa juga keadaan selepas ini, saya terima seadanya. Mengenai rujuk, saya tidak mahu kata apa-apa.

Bagaimana dengan jodoh selepas cerai?

Orang kata masa kita berpisah mungkin akan pelajari sesuatu dan kita sendiri tidak tahu. Buat masa ini, terserah dengan apa yang akan terjadi. Sebab itu orang
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails