Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Scha diikat tahun depan


JARANG sekali golongan selebriti atau artis mahu membuat pengakuan terbuka mengenai hubungan cinta mereka. Kalau tidak diasak bertalu-talu, jangan haraplah mereka akan membuka mulut mengenainya. Bahkan, kalau ditanya pun ada juga yang tidak mahu mengaku walhal bukti sudah tersedia di depan mata.

Klise saja memberi jawapan, kebanyakan daripada mereka pasti akan mengatakan, "Usahlah kisah peribadi menjadi jajaan, lebih baik kita bercerita isu lain". Di mata umum, ayat sebegini tentunya sudah bosan untuk didengar.

Cukup bersahaja nadanya ketika ditanya Pancaindera dalam satu sesi fotografi baru-baru ini, pelakon Awan Dania, Scha Al-Yahya ternyata berbeza.

Tidak pernah malu mengaku bahawa dirinya sedang asyik dilamun cinta, Scha mengaku dia lebih senang berkongsi rasa itu dengan peminat.

Kini, satu negara tahu bahawa pemenang Anugerah Hotchick Shout Awards 2010 ini merupakan cinta hati kepada pelakon dan pengacara popular, Awal Ashaari.

Hampir setahun setengah menyiram cinta, kata Scha, jejaka kelahiran Kampung Baru, Kuala Lumpur ini cukup istimewa di mata hatinya.

"Alhamdulilah, kehadiran Awal benar-benar memberi kebahagiaan dalam hidup Scha, malah tak keterlaluan kalau Scha katakan bahawa Awal setakat ini adalah lelaki yang terbaik pernah Scha kenal dan dampingi.

"Bagi Scha dia bukan sahaja ikhlas dalam hubungan kami tetapi yang paling penting dia tak 'lebih-lebih' untuk memikat Scha," katanya.

Bicara gadis kelahiran Sungai Petani, Kedah ini lagi, selain baik hati, dia juga percaya perbezaan karakter yang dimiliki mereka juga merupakan antara punca mengapa mereka begitu serasi bersama.

"Kalau nak tahu, kami ini betul-betul ada aura hitam putih. Scha ni orangnya suka buat apa-apa perkara dengan cepat. Tetapi bukan tergopoh-gopoh tau! Scha suka pastikan apa sahaja perkara yang Scha buat terancang.

"Berlainan dengan Awal, dia lebih penyabar dan "slow and steady". Scha juga rasa bertuah dipertemukan dengan Awal sebab dia ni lelaki yang tak kuat cemburu. Maklumlah, kami ni sama-sama membina kerjaya dalam bidang seni, jadi kalau ada yang terlebih cemburu susahlah.

"Dalam bab ini, Scha yakin sikap saling memahami dan bertolak-ansur adalah kekuatan buat cinta kami selain mendapat restu keluarga.

"Scha juga percaya kalau kita jujur dalam hubungan maka segala perkara akan dipermudahkan oleh Tuhan, " katanya merendah diri.

Scha segan dengan AwalPelik dan terkejut juga mendengar pengakuan Scha mengenai pandangannya terhadap kekasihnya Awal. Cuma satu perkataan yang mampu diungkap oleh si jelita ini. Segan!

Kata pemegang watak Shasha dalam filem garapan Afdlin Shauki, Papadom ini, dari aspek pengacaraan dia sebenarnya cukup segan dengan kredibiliti Awal.

Baginya, Awal punya kemampuan yang berbeza tatkala mengendalikan program berbentuk pengacaraan yang tentunya memerlukan individu tersebut petah dan riuh bagai Murai.

"Biarlah kalau ada yang tak percaya, tetapi memang Scha cukup segan dengan Awal. Bakatnya dalam bidang pengacaraan memang tak dinafikan dan Scha hormat dia kerana kelebihannya itu.

Dalam pada itu, ketika dicungkil pertanyaan mengenai karakter Awal yang tidak ramai orang tahu, spontan si manis ini melabel Awal sebagai seorang yang misteri.

"Macam manalah Scha tak kata dia misteri, sebab ada masanya Scha sukar menggali apa yang bersarang dalam fikirannya. Dia memang suka berfikir, tetapi tak pula ringan mulut nak bercerita dengan kita apa yang dia fikir.

"Scha pula tak suka memaksa. Kalau dia bersedia nak membuka mulut, pasti dia akan bercerita nanti. Jadi lebih baik Scha biarkan dia dengan dunia dia tu," tawanya.

Manisnya si diaAdat orang bercinta, segalanya dirasakan indah. Indah rasa itu turut dikecapi gadis berbintang Gemini ini yang sedari tadi tampak selesa apabila soal cinta menjadi topik bualan.

Digali pula kisah mengenai gelagat manis Awal padanya sepanjang bercinta, dan dalam keterbukaan, cerita Scha, Awal dalam diam ada romantisnya.

Bicara Scha, Awal sering menghadiahkan kad ucapan sebagai pengganti diri. Walau tanpa sebarang sebab, kiriman kad pasti akan sampai padanya dalam waktu-waktu yang tidak dijangka.

Dalam senyum, Scha tidak menolak aktiviti 'comel' sebegitu adalah salah satu cara Awal menyatakan rasa sayang dan cinta kepadanya.

"Kalau nak tahu, sehingga sekarang, hampir 20 keping kad yang ada dalam simpanan Scha. Dia memang rajin memberi Scha kad dan tak semestinya pada hari lahir.

"Mungkin ada yang kata ia macam dah ketinggalan zaman, tapi bagi Scha ia adalah salah satu cara bagaimana kami menghargai antara satu sama lain. Scha pun tak sangka Awal semanis ini," katanya.

Selain kad, kejutan hari lahir yang diterimanya pada tahunlalu merupakan hadiah indah yang dirasakan Scha.

"Jujurnya, Scha tak pernah menyambut hari lahir sebab pada Scha, kalau sudah dewasa maka tak payahlah nak beriya-iya menyambutnya.

"Tapi, apa yang dilakukan oleh Awal benar-benar buat pipi Scha bertukar warna merah. Terharu sangat!

"Tak kisahlah kalau ia berlangsung tiga hari lebh awal pun," tuturnya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails