Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Belum giliran AC Mizal


DALAM ramai dok tunggu AC Mizal yang akan dikalungkan Datuk tahun ini, alih-alih M.Nasir dan Ramli MS yang dapat dulu.

Joyah cukup bangga dengan pencapaian mereka berdua. Memang layak pun bergelar Datuk M.Nasir dan Datuk Ramli MS kerana sumbangan mereka yang besar dalam industri muzik tanah air.

Nampaknya jasa anak seni di negara ini tidak pernah dilupakan apabila makin ramai yang mendapat pengiktirafan berbentuk darjah kebesaran daripada kerajaan.

Yang Joyah puji, M.Nasir dan Ramli MS tidak kecoh-kecoh pun nak dapat gelaran Datuk walaupun sudah menerima surat penganugerahan sejak sekian lama.

Mereka cool sa ja dan tak bercerita sangat dengan wartawan, buat macam tak ada apa-apa berlaku. Mungkin kerana tak mahu menunjuk-nunjuk sampailah tiba pada hari majlis istiadat penganugerahan pingat dan darjah kebesaran pada Rabu lalu..

Dalam pada itu, Joyah tercari-cari juga nama AC dalam senarai penganugerahan. Tak ada lagi rupanya walaupun bekas pengacara Akademi Fantasia musim lapan itu pernah kata akan menghadiri majlis penganugerahan pada akhir tahun lalu.

Selepas dirisik, belum tiba lagi giliran AC dan terserah kepada pihak istana untuk menetapkan tarikh majlis penganugerahan pada bila-bila masa.

Tak apa AC, lambat atau cepat kalau sudah dinamakan rezeki tak akan ke mana gelaran Datuk tu. Apa pun, esok-esok bila dah pasti dijemput menghadiri majlis penganugerahan tu, jangan lupa pula bagi tahu Joyah dan rakan-rakan lain.

Cuma yang Joyah dapat tahu, selagi belum dikalungkan gelaran Datuk tu, mana-mana individu tak layak membawa gelaran Datuk.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails