Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Salah saya ke?


SATU persatu kontroversi menimpa pelakon 'berani mati' ini sehingga ada yang melabelkan dirinya sebagai 'ratu kontroversi tegar'.

Kalau dulu dia dihentam teruk gara-gara gambar separuh bogel dan kes dadah yang sudah selesai itu, kini nama Zarina Anjoulie Lavocah kembali panas apabila dikatakan cuba menyebar pengaruh dikalangan budak-budak sekolah dengan imej seksinya di laman sosial facebook.

Baru-baru ini, ada yang melayangkan e-mel khas kepada Pancaindera minta menasihatkan pelakon itu supaya segera merobah imej ke arah yang lebih positif.

Kata pembaca itu, dalam laman sosial milik Zarina terdapat gambar yang tak senonoh, nampak tergedik-gedik dan seksi habis.

"Pancaindera tolong nasihatkan dia. Berubahlah sikit, jangan berlebih-lebih sangat. Kita perempuan, tak manis," kata pengadu berkenaan.

Apa yang kurang manisnya, dengan imej yang dipaparkan di facebook itu, Zarina dikatakan cuba mempengaruhi budak-budak sekolah dengan mengajak mereka berada dalam senarai temannya.

Benarkah begitu? Apahal pula Zarina nak menjadikan budak sekolah sebagai teman bersosial di alam maya? Ada apa-apa yang tersirat ke?

Tidak mahu mendengar cerita sebelah pihak sahaja, Pancaindera menjejaki Zarina untuk mendapatkan komennya berhubung tuduhan yang dilemparkan terhadap dirinya.

Terkejut dengan tuduhan yang bertubi-tubi menimpa dirinya, Zarina akur inilah harga yang perlu dibayar olehnya untuk bergelar anak seni.

"Apahal pula nak kata saya sebagai pembawa pengaruh negatif kepada anak orang?

"Kalau nak tuduh tu jangan main hentam sahaja. Pergi buka Facebook milik saya dan tengok gambar apa yang terkandung kat dalamnya.

"Jangan hanya cakap sembarangan okey. Kalau awak tengok satu persatu gambar yang ada, tak ada satu pun gambar yang teruk," katanya, mempertahankan diri.

Sedaya mungkin Zarina berhujah bahawa semua gambar di facebook itu adalah hasil kerjanya sebagai anak seni. Gambar sedang buat fotografi, berlakon, pertunjukan fesyen dan sebagainya menjadi penghias, itu saja.

"Habis macam mana nak kata saya simpan gambar yang tak senonoh? Saya buat facebook itu untuk berkongsi dengan peminat aktiviti saya. Album yang ada bukannya saya guna untuk simpan gambar peribadi yang tak senonoh seperti mana yang didakwa," luah Zarina yang cukup mesra dipanggil Anju ini lagi.

Hebat sangatkah saya?"Hebat sangatkah saya sampai boleh memberikan pengaruh negatif kepada seluruh rakyat Malaysia? Wow, kalau begitu, sungguh saya tak sangka," kata Zarina tertawa bersahaja.

Melihatkan dirinya yang begitu selamba, ternyata gadis yang menginjak usia 23 tahun ini tidak mudah melatah. Katanya orang boleh berkata apa sahaja tentang imej seksinya tetapi janganlah terus menuduh sembarangan.

"Kalau ikut pemerhatian saya, bukan saya seorang sahaja yang berpakaian seksi di Malaysia ini. Ada poster filem yang terlebih panas, ada gambar perempuan separuh bogel lagi.

"Ada artis lain yang seksi juga, terbonjol sana-sini, tak ada siapa yang bising pun? Adakah mereka tak membawa pengaruh yang buruk?

"Kalau fikir secara logik kenapa nama mereka tak naik pula? Walaupun saya pakai baju yang sama dengan sesetengah artis lain, tapi orang hanya nampak saya yang salah! Ini dah jadi double standard okey! Memang tak adil bukan?"

Menyifatkan dirinya sering kali dijadikan tempat meletakkan kesalahan, pelakon berdarah campuran itu tetap mahu tampil dengan imej seksi seperti hari ini.

Katanya untuk apa dia berubah hanya kerana mendengar cakap-cakap orang?

"Mereka kena ingat sama ada Zarina Anjoulie Lavocah ada atau tidak dalam industri ini, orang lain tetap pakai seksi okey. Kalau tanya seorang demi seorang pasti diaorang akan cakap terpengaruh dengan cara hidup Barat.

"Jadi jangan nak letak kesalahan sendiri atas bahu orang lain. Jangan nak heret saya dalam cerita kontroversi sekali lagi," luah Zarina tanpa berselindung.

Biarpun masih tersentak dengan tuduhan tersebut, pelakon filem Chantek yang akan disiarkan pada tahun hadapan ini tetap optimis dengan cabaran yang dilaluinya.

"Terima kasih kerana menyebarkan e-mel sebegini tentang saya. Saya maafkan dosa-dosanya dan kalau boleh biarlah anaknya jadi orang yang berguna sedikit masa lagi," kata Zarina penuh makna.

Hmm, itu kata empunya diri. Tetapi bagi Pancaindera,tidak salah kalau masyarakat membuat teguran kalau ia ke arah kebaikan.Zarina dan mereka yang popular ni kena ingatlah juga, jadi artis bukan tiket atau lesen untuk boleh buat apa saja ikut yang kita suka. Ingat tu!
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails