Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Dingin sejak tahun lalu - Shasha

Tiada bezanya Ramadan kali ini buat Sasha Saidin, 35, selain status dirinya yang kembali solo. Sejak tahun lalu, akui Sasha, nikmat bulan penuh berkat itu tidak lagi dirasai lantaran hubungan bersama Salyo Priyanto Nutosoemarsono, 37, sudah mula dingin. Tahun ini, kedatangan Ramadan hanya dinikmati bersama ibu. Sejak berpisah, Sasha kini menetap di kediaman orang tuanya sementara menanti Salyo menemui tempat tinggal lain. Kami sudah lama renggang, jadi perasaan sunyi dan sayu tidaklah terasa walaupun tahun ini saya meraikan Ramadan sebagai ibu tunggal” - Sasha, Penyanyi “Kami sudah lama renggang, jadi perasaan sunyi dan sayu tidaklah terasa walaupun tahun ini saya meraikan Ramadan sebagai ibu tunggal. “Sewaktu masih bergelar isteri, kebanyakan masa dihabiskan di rumah. Namun, sejak kembali solo, saya mula sibukkan diri dengan kerja. Ada kala saya memenuhi undangan peragaan dan tawaran berlakon. Sesekali saya dan anggota Elite juga diundang membuat persembahan makan malam. “Saya perlu bekerja demi anak, Arya (Adam Aryasenna Notosoemarsono). Tetapi saya tidak mahu terlalu ligat bekerja, kerana bimbang nanti kebajikan Arya terabai. Bagi saya, asalkan pendapatan yang diperoleh cukup untuk membayar bil penting serta yuran persekolahan Arya, ia sudah memadai,” kata Sasha. Salyo tunai tanggungjawab Sasha yang berkahwin dengan Salyo pada 2007 juga berkata, dia tidak kisah hidup bersederhana. Biarpun tanpa barangan berjenama dan dilihat tiada kelas, wanita ini tidak malu kerana keutamaan kini lebih tertumpu kepada keperluan anak. Bagaimanapun, bekas suaminya tidak lupa tanggungjawab sebagai bapa. Setiap bulan Salyo akan menitipkan wang buat Arya. Malah tanggungjawab menjaga anak juga tidak pernah diabai. “Sejak kembali bekerja, tugas menjaga Arya dilakukan bergilir-gilir. Selalunya saya minta emak tolong tengokkan Arya, namun memandangkan emak juga ada kalanya sibuk dengan aktivitinya di Masjid Negara dan bersama ABIM, Salyo akan mengambil alih menjaga Arya. “Selalunya dia yang akan menjemput Arya dari sekolah. Pada hujung minggu pula, saya bagi peluang mereka menghabiskan masa bersama,” kata Sasha yang baru selesai penggambaran program Inilah Kisahku untuk TV9. Beraya dengan bekas suami Bercerita mengenai Syawal pula, Salyo berkemungkinan meraikannya bersama keluarga Sasha kerana dia tidak akan pulang ke Indonesia. Keluarga Salyo dijangka ke sini pada raya ketiga. “Sejak bercerai, saya belum berkesempatan bertemu keluarga mentua. Hubungan saya dengan mereka baik, malah kami kerap berbual di telefon. Jadi pada lebaran nanti, saya akan bertemu mereka buat kali pertama setelah bercerai. Keluarga mentua tidak terkejut dengan berita perceraian ini kerana mereka maklum dengan kedinginan rumah tangga kami,” katanya. Ditanya adakah dia serik untuk berkahwin lagi setelah dua kali menemui kegagalan, wanita ini mengambil masa agak lama untuk menjawabnya. Dengan tenang Sasha mengaku, sedikit sebanyak dia serik. Namun jauh di sudut hati, dia mengimpikan zuriat yang ramai. Begitupun, andai kata hanya Arya cahaya matanya, Sasha reda. Sasha pernah bernikah dengan jejaka Inggeris, Jason Skinner atau nama Islamnya, Johan Abdullah Skinner, pada 21 Jun 2003 di Masjid Central Regent Park, London, tetapi berpisah empat tahun kemudian.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails