Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Lufya bakal dikenali di Dubai

27 Jul –Penyanyi yang mulai popular selepas menyertai pertandingan realiti terbitan Astro, Akademi Fantasia musim ke 6 (AF6), Lufya atau nama sebenar Lutfyah binti Sheikh Omar tidak menyangka akan menerima tawaran berlakon di dalam iklan komersial untuk disiarkan di Dubai namun penggambaran dilakukan di Malaysia. Selepas berehat sementara dari bidang lakonan, tawaran ini adalah yang pertama melibatkan produksi luar negara. Lufya merasakan ini antara strategi dia untuk mula dikenali dan mencari peluang di sana. "Selepas menerima tawaran berlakon di dalam iklan komersial untuk mereka, saya merasakan ini adalah antara langkah awal untuk melebarkan lagi sayap saya ke negara mereka. Walaupun mungkin rezeki saya di Malaysia masih belum nampak, tapi saya bersyukur ada pihak luar yang perasan akan kehadiran saya sebagai artis di sini." Apabila ditanya adakah disebabkan wajah Lufya seakan campuran arab yang menyebabkan dia dipelawa untuk menjayakan iklan tersebut, Lufya langsung tidak membanggakan diri malahan merasakan ini mungkin secara kebetulan sahaja. "Saya tak tahu pula jika itu yang menyebabkan saya ditawarkan, mungkin juga muka saya ini antara kelebihan untuk saya mencuba nasib di negara sana. Apa – apa pun saya lihat ini dari sudut positif, saya berpeluang bekerja dengan tenaga kerja dari sana dan melihat cara mereka bekerja. " "Apa yang boleh dikatakan, cara mereka bekerja amat berlainan dengan produksi kita disini. Saya ambil itu sebagai rujukan dan pengalaman, bukan senangkan nak dapat pengalaman sebegini." Lufya yang kini dalam proses pembikinan single terbarunya berjudul "Sesungguhnya" memberitahu dia tidak sabar mahu memperdengarkan gubahan lagu hasil daripada ideanya sendiri kepada pendengar yang setia menanti. "Ramai yang tidak tahu saya mempunyai 1 lagi keinginan iaitu untuk menjadi komposer, ada banyak di antara lagu saya yang dicipta sendiri, oleh yang demikian lagu berentak balada "Sesungguhnya" ini adalah single kedua selepas lagu "Diam" menerima kritikan positif menerusi laman Youtube." Antara single lain yang bakal dipromosikan selepas lagu "Diam" adalah lagu berunsur ketuhanan "Doaku" seterusnya adalah "Sesungguhnya".
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails