Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Juadah kegemaran Aziz M. Osman di bulan Ramadan

Sungguhpun bulan Ramadan memberi kelonggaran kepada umat Islam dari melakukan kerja lebih, namun pengarah filem "Azura" Aziz M. Osman tetap mahu sibukkan diri dengan penggambaran filem "Penunggu" yang bakal diriliskan pada tahun hadapan. Minat beliau terhadap filem yang tidak pernah pudar sentiasa memberikan beliau inspirasi untuk tidak mengenal penat lelah dalam melakukan apa-apa sahaja projek beliau yang terkini. Kali ini, Aziz M. Osman memberikan tips kesihatan di samping berkongsi perkembangan terbaru beliau sepanjang bula Ramadan dan juga Raya yang bakal menjelang. Abang Aziz ada beberapa tips kekalkan stamina walaupun banyak kerja? Saya tiada amalan tradisional yang boleh saya sarankan. Tetapi, isteri saya (Puteri Lily) banyak berikan saya dorongan untuk berhenti merokok. Selepas saya berhenti merokok, saya rasa lebih sihat, tapi kesan sampingan yang saya dapati adalah selera makan makan saya naik, buatkan berat badan saya naik sedikit. Saya juga lebih suka menaiki tangga dan jarang guna eskalator dan lif. Sekarang ini pun saya banyak kurangkan makan makanan yang sedap sebab bila sedap sangat, selera asyik naik. Saya akan utamakan kesihatan lebih daripada kerja. Apakah pelan Abang Aziz sepanjang bulan Ramadan dan raya? Saya akan sibuk dengan penggambaran filem "Penunggu" pada bulan Ramadan. Kemudian, saya akan bekerjasama dengan syarikat Maficomm Resources dan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) untuk membuat drama bersiri yang bertajuk "Rentas Samudera". Untuk Hari Raya pula, saya akan pulang ke kampung isteri di Melaka dan kemudian ke kampung saya di Singapura. Hari Raya memang saya akan gunakan sepenuhnya untuk keluarga sahaja. Abang Aziz sudah ada baju raya? Yang itu, isteri yang uruskan. Tak silap saya, baju saya pada tahun ini berwarna merah jambu dengan jahitan Calvin Thoo. Kainnya diborong dari Bandung. Apakah makanan kegemaran untuk berbuka / raya? Saya suka berbuka puasa dengan roti jala, tapi sekarang roti jala sudah tak istimewa lagi sebab sudah di jual di luar bulan Ramadan. Saya suka hidangan yang nampak cantik sebab naik selera makan. Ada resipi yang abang pandai masak? Dulu memang saya pandai masak. Tapi sekarang dah jarang. Dulu saya pandai masak sambal tumis, pasal saya suka sangat sambal. Kalau belacan tu, saya akan bakar dulu, mengikut amalan tradisi keluarga.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails