Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Kahwin? Bukan tahun inilah... ALYAH

PENYANYI ini hanya menggelengkan kepala tatkala soal perkahwinan dengan seorang pengarah muzik terkenal Datuk Ramli MS, 52, dibangkitkan. Wajahnya juga kehairanan apabila cerita perkahwinannya yang dikatakan berlangsung pada tahun ini terlebih awal diketahui orang luar berbanding si empunya badan. “Kalau soal mendirikan masjid, saya tak akan sembunyi. Saya akan beritahu semua orang. Kalau ada jodoh, dan okey saya akan umumkan (cerita nak kahwin). Mana ada saya nak kahwin tahun ini. “Tapi kalau ada orang pandai-pandai cakap saya kahwin tahun ini, jangan tanya pada saya tapi tanya pada orang yang buat cerita itu," bidas Alyah saat ditanya tentang perkahwinannya. Penyanyi Tak Mungkin Kerana Sayang ini juga kesal kerana gosip yang mengatakan dirinya bakal menamatkan zaman solo pada tahun ini semakin digembar-gemburkan dan mengandungi banyak fakta yang meragukan. “Yang boleh saya cakap, memang kami berkawan dan dalam proses nak kenal hati budi masing-masing. Orang yang sibuk menggembar-gemburkan cerita tentang hubungan kami itu, saya anggap penambahan yang banyak, macam makan garam yang banyak, boleh darah tinggi. “Orang asyik bertanya perkara yang sama, dan saya tak boleh mengelak, kena cakap juga. Tapi saya tak boleh nak kongsi lebih-lebih, sebab saya takut. Saya pernah mengalami proses teruja nak kahwin selepas bertunang dulu. Tapi bila tak jadi, macam mana? “Saya pun tak nak cakap tak ada sedangkan memang saya berkawan dengan dia, nampak sangat saya berpura-pura. Saya tak mahu orang tuduh saya menipu, bila semua orang tahu (tentang hubungan itu)," jelasnya berterus-terang. Jadi, benarlah pemegang Anugerah Persembahan Terbaik pada Anugerah Juara Lagu ke-26 menerusi lagu Kisah Hati itu menafikan mahu berkahwin tahun ini. “Soal jodoh, saya tak boleh nak cakap sebab kita tak tahu. Lagi pun kita tak pernah membincangkan perkara itu (secara serius). Tapi sekiranya ada, saya akan beritahu dan sudah tentulah bukan tahun ini. “Saya ada banyak komitmen yang perlu dilakukan. Nak siapkan album, kalau ada rezeki nak buat showcase. Saya juga nak hantar emak pergi haji dan persiapan persekolahan dua anak angkat saya, (Mohd. Alif, 6, dan Naziatul Afiqah, 4)," katanya. Ditanya apa perasaan anak kelahiran Johor ini tatkala cerita perkahwinan Alyah dijadikan bahan cerita segelintir pihak sedangkan perkara itu belum disahkan lagi, wanita ini terdiam. “Susah nak cakap, memang ada macam-macam perasaan. Tahun ini paling banyak cerita tentang saya. Saya bimbang perasaan emak dan sebab itu sebesar kuman saya tak pernah berdalih dengan emak tentang semua isu-isu yang melibatkan saya," katanya menutup perbualan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails