Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Bertunang,Diana Amir tutup mulut

BEBERAPA hari lepas, pelakon dan pengacara, Diana Amir, telah selamat melangsungkan majlis pertunangan bersama seorang pensyarah daripada Universiti Teknologi Mara (UiTM), Merbok, Kedah yang hanya mahu diperkenalkan sebagai Habib. Walaupun telah diketahui umum, pada hakikatnya, Diana atau nama sebenarnya Nurdiyana Amir Hashim, tidak mahu menghebohkan tentang majlis pertunangannya itu kepada khalayak. Dia juga tidak bercerita tentang identiti tunang serta perancangan pernikahan mereka kelak. Tidak pasti bagaimana dan siapa yang menghantar e-mel foto pertunangannya kepada sebuah program hiburan tempatan, Diana bagaimana pun reda dengan apa yang telah terjadi. Ikuti bicara Kosmo! bersama Diana mengenai hari bersejarah tersebut. Kosmo!: Apa perkembangan Diana sekarang? DIANA AMIR: Tiada apa-apa yang menarik sangat. Salam Cinta merupakan filem yang terakhir saya dan kini saya banyak terlibat dalam bidang pengacaraan untuk program berunsur Islamik. Mungkin Diana telah sedia maklum tentang kisah pertunangan anda yang telah tersebar di internet. Boleh komen? Sejujurnya, kalau boleh saya tidak mahu menghebohkan tentang pertunangan saya. Cukuplah sekadar kami sekeluarga tahu tentang majlis tersebut. Saya mahu ia berjalan dengan tenang dan apabila tiba waktu ingin bernikah kelak, barulah saya akan mengumumkannya. Ini kerana pada pandangan saya, ia hanya dalam peringkat bertunang. Bagi saya juga, bercinta dan bertunang bukan sesuatu perkara yang perlu dihebohkan. Kita manusia yang hanya mampu merancang, dan yang menentukan kelak ialah Allah SWT. Ada tertulis di dalam blog-blog, yang tunang anda seorang ustaz. Namun, sebenarnya dia seorang pensyarah di UiTM, Kedah. Boleh komen sikit? Memang dia bukannya seorang ustaz. Dia sendiri pelik dan segan orang memanggilnya ustaz. Kasihan juga kepada dia, kerana dia agak terkejut dengan apa yang diperkatakan tentang dirinya. Sebenarnya, berita ini bermula dengan sebuah blog, yang lainnya hanya copy dan paste sahaja tanpa mengetahui kebenaran. Tunang saya bukan seorang ustaz, tetapi hanya seorang pensyarah biasa sahaja. Jadi memang anda tidak mahu komen atau bercerita tentang pertunangan ini? Ya, memang dari awal lagi saya tidak mahu hebohkan. Ramai juga yang bertanya, namun saya tidak mahu banyak komen. Alhamdulillah, ramai yang faham akan keadaan tersebut dan memberi kata-kata positif kepada saya. Anda memang ingin merahsiakan hal pertunangan ini, namun peminat telah mengetahuinya apabila anda diterjah semasa majlis berlangsung, sekali gus membuat rahsia anda diketahui umum. Bagaimana perasaan anda ketika ini? Saya rasa tidak guna untuk mencari siapa yang dedahkan perkara ini kerana ia sudah terjadi. Sebagai manusia, kita memang ada buat salah dan kita harus memaafkan. Harap-harap mereka yang menghantar e-mel foto pertunangan ke program Terjah tersebut akan berubah dan faham situasi sebenar. Namun, saya tetap reda kerana mesti ada hikmah yang lagi besar Allah mahu tunjukkan dari kejadian yang berlaku ini.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails