Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Kucing buat Kila menangis

LEBIH setahun lalu namanya mendadak popular. Ketika itu, produk yang sepatutnya menjadi sandaran anak gadis penyanyi Rohana Jalil itu masih samar-samar. Seketika kemudian, barulah filem Karak muncul dengan persembahan sulung Kilafairy di layar perak. Filem Hoore! Hoore! yang menyusul Mei lalu juga menambahkan keyakinan ramai bahawa pucuk muda yang terkenal dengan bibir seksinya itu layak diberi lebih banyak peluang untuk menonjolkan bakat. Buktinya, buat kali pertama setelah memasuki tahun ketiga dalam industri, pemilik butik pakaian Rack yang lebih mesra dikenali sebagai Kila ini diberi ruang membawa watak utama sebuah drama bersiri. “Saiful Nita merupakan drama terbesar yang pernah saya jayakan. Inilah kali pertama saya bawa watak heroin iaitu Nita,” tutur Kila. Tambah anak pasangan penyanyi dan pegawai polis itu, walaupun Nita yang merupakan anak orang kaya itu memiliki perwatakan manja dan suka berpoya-poya, baginya watak itu cukup mencabar dan menguji kemampuan dirinya. “Masa mula-mula dapat skrip, saya terus teruja. Walaupun saya membesar di ibu kota, watak anak orang kaya sangat berbeza dengan diri saya. “Pada mulanya watak Nita agak biasa, tapi penonton akan melihat Kila sebagai Nita yang agak kompleks apabila memasuki episod ke-18. “Terus-terang saya katakan, saya banyak belajar daripada YouTube dan internet untuk mendekati ilmu lakonan. “Nasihat daripada pelakon senior seperti Datuk Jalaludin Hassan, Arash Mohd., Fauzi Nawawi dan Hamidah Wahab sangat membantu,” ujar Kila yang turut menyimpan episod menyedihkan sepanjang lebih dua bulan menjayakan Saiful Nita. “Mungkin sebab terlalu lama berada di lokasi, kucing kesayangan saya hilang. Rasanya kena curi. “Disebabkan itu, semua babak sedih yang pada mulanya payah untuk saya jayakan jadi mudah. Saya automatik bertukar sedih apabila teringatkan kucing yang hilang itu,” tambahnya. Berlakon di sisi pendatang baharu, Aidil Aiziz sebagai tunangnya serta aktor senior Fauzi Nawawi sebagai kekasihnya, akui Kila, dia beruntung kerana kedua-dua pelakon itu banyak menyokong untuk sama-sama memberi emosi. “Satu hal lagi, babak yang paling susah untuk saya ialah adegan mabuk. Banyak juga rujuk sana sini untuk realisasikan aksi mabuk macam cara bercakap dan berjalan. Saya juga kena jadi gila dan tertekan, tertekan sangat rasanya,” cerita Kila yang semakin diburu penerbit. Sedang mengidam untuk melancarkan single pertamanya yang sudah lama terperap, Kila tidak mahu mengambil tawaran berlakon sebaik sahaja Saiful Nita selesai di lokasi. Dia juga mahu komitmennya ditumpukan kepada operasi butik milik keluarganya di Subang Jaya, Selangor. Berbalik kepada Saiful Nita, drama arahan Amy Maziah itu mengisahkan percintaan tiga segi antara Nita, Saiful dan Effendi. Ia mula disiarkan 4 September lalu menerusi slot Samarinda di TV3.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails