Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Punya jawapan tersendiri - Diana Amir

APABILA sudah bergelar artis atau pun selebriti, kisah kehidupan peribadi mereka boleh diibaratkan seperti menjadi hak milik peminat. Apa sahaja kisah mengenai mereka pasti akan menjadi buah mulut, tidak kisahlah sama ada ia baik atau pun sebaliknya. Malah segala gerak laku mereka juga pasti akan menjadi tumpuan dan perhatian peminat. Itulah antara yang terpaksa dilalui oleh Diana Amir apabila kisah mengenai pertunangannya bersama seorang pensyarah sebuah universiti tempatan yang dirahsiakan akhirnya diketahui ramai. Mengakui tidak menjangkakan perkara tersebut akan berlaku, bagaimanapun Diana punya jawapan tersendiri kerana merahsiakan hari istimewanya itu. "Niat saya merahsiakan perkara ini sebenarnya adalah untuk menghormati keluarga kedua-dua belah pihak. "Lagipun, saya rasa ini bukan waktu yang sesuai dan masih terlalu awal kepada kami untuk menghebahkan perkara ini. "Lagi pun, dia (tunang) ketika ini sedang sibuk untuk menamatkan pengajian sarjana. Memang saya tak nak ganggu dia dengan perkara sebegini. "Saya mahukan sesuatu yang tenang. Jika lagi kurang pendedahan, lagi bagus. Lagi pun dalam Islam sendiri pun tidak menggalakkan majlis pertunangan itu untuk dihebahkan," katanya. Diana yang kini sibuk dalam rangka promosi filem terbaru lakonannya, Salam Cinta yang diterbitkan oleh Metrowealth meraikan majlis pertunangannya dengan Mohd. Habib Bullah minggu lepas. Tanpa mahu mengulas panjang mengenai majlisnya itu, kata Diana, buat masa ini dia lebih selesa mendiamkan perkara tersebut namun akan memberitahu kepada orang ramai apabila mereka sudah mempunyai tarikh untuk berkahwin nanti. "Saya rasa ramai yang faham mengapa saya tidak menghebahkan perkara ini. Saya hanya baru bertunang. "Apa-apa pun, apabila sudah tiba masanya nanti, saya akan beritahu juga mengenai perkahwinan kami," janjinya. Tawaran terbatas Ketika dia mengambil langkah untuk berhijrah, Diana atau nama sebenarnya Nurdiyana Amir Hashim, 26, sudah cukup maklum bahawa langkahnya kali ini bukan bersifat sementara dan dia harus istiqamah dalam meneruskan perubahannya itu. Malah dalam masa yang sama, dia juga perlu sedar bahawa segala tawaran yang diberikan kepadanya akan terbatas. "Setelah berubah, banyak perkara yang perlu saya jaga. Dah tak boleh macam sebelum ini. Memang kalau ada tawaran berlakon, saya kena lebih memilih. "Kalau ada perkara yang kita boleh ubah, kita ubah. Biasanya pengarah boleh dibawa berbincang dan memang memahami perkara ini. "Alhamdulillah setakat ini walaupun rezeki daripada lakonan sedikit berkurang namun hadir pula pelbagai tawaran daripada pihak lain. "Buat masa sekarang saya sering kali diundang ke institut pengajian awam mahu pun swasta untuk sama-sama berkongsi pengalaman hidup yang saya alami. "Mungkin juga jurang umur yang tidak jauh bezanya menyebabkan saya selalu menjadi pilihan mereka untuk berkongsi cerita. "Selain itu, saya juga menjadi pengacara rancangan Raudhah di Hatiku (TV9) untuk lintas langsung dari lokasi luar," jelasnya yang mengakui kini hidup dalam suasana yang cukup sederhana. Menjelaskan bidang lakonan bukanlah lapangan yang mampu memberikan jaminan untuk masa mendatang, Diana kini sedang dalam perancangan untuk memulakan perniagaan dalam dunia fesyen. Kata pelakon 3 Temujanji itu, dia kini sedang merancang untuk mengeluarkan koleksi pakaian muslimah yang juga merupakan koleksi miliknya sendiri. "Buat masa sekarang belum mula apa-apa lagi, cuma merancang terlebih dahulu. "Koleksi ini merupakan salah satu cara saya untuk mengajak orang ramai untuk berfesyen secara betul dengan gaya muslimah," tambahnya lagi.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails