Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Apa kena dengan Kaka?

Kaka muncul dengan kontroversi lagi. Kali ini dengan aksi kurang sopan di sebuah kelab malam. Bercium mulut dengan seseorang yang juga sama jantina. Apa yang cuba Kaka buktikan? Saya mengaku itu memang saya dan saya ada penjelasan untuk itu. Sebenarnya waktu itu saya berada di dalam sebuah pusat karaoke dan bukan di kelab malam. Masa tu, saya dan beberapa kawan lain sedang menyambut hari lahir seorang teman baik saya. Saya datang ke majlis tu pun sekejap saja. Sekarang ni, sekejap atau lama bukan perkara pokok. Apa yang ditekankan dan menjadi tanda tanya kenapa dan apa perlunya Kaka melakukan aksi begitu? Sebenarnya, benda tu tak ada apa pun. Wanita yang saya cium itu adalah teman baik saya sendiri. Kami dah berkawan sejak dari kecil lagi. Sejak kami berdua di sekolah rendah. Jadi hubungan kami sangat rapat dan dia adalah orang yang diraikan pada malam itu. Saya mengaku memang sengaja buat aksi begitu. Tapi bukan dengan niat atau sampai boleh jadi ghairah. Jadi apa sebenarnya penjelasan Kaka ni? Itu sebagai tanda kami menunjukkan tanda sayang antara kami berdua. Iyalah sebab kami rapat. Kaka, orang lain pun ada teman baik juga, tapi tak adalah sampai nak bercium begitu. Atau mungkin sebenarnya Kaka sedang mabuk? Tidak. Saya tak mabuk atau ambil minuman keras dan itu bukan cara saya. Saya mengaku kadangkala saya ni bersosial, tetapi bukan dengan cara begitu. Keluarga saya tak ajar saya buat begitu. Sebenarnya saya dan dia buat aksi begitu sebab nak tunjuk gambar berkenaan pada seorang lagi sahabat kami yang sedang belajar di luar negara. Bagi saya, itu semua aksi propa saja. Bukan betul-betul pun. Bila jadi begini, orang mula pandang serong pada Kaka dan mula mempersoalkan kecenderungan seksualiti Kaka. Lazimnya, wanita lawannya lelaki dan lelaki lawannya wanita. Jadi sekarang Kaka pula bagaimana? Lesbian? Ya Allah... janganlah cakap atau doakan Kaka begitu. Kaka bukan lesbian. Kaka tahu, bila isu ini keluar, benda ni akan menyebabkan ramai orang pandang serong. Tapi macam Kaka katakan, ia sekadar untuk suka-suka. Tak ada apapun. Tambahan pula, dia kawan baik saya. Lainlah kalau saya bercium dengan lelaki. Itu memang wajarlah orang marah saya. Disebabkan gambar itu sudah tersebar, kini Kaka menjadi cemuhan masyarakat. Apa komen Kaka? Saya pun tak tahu macam mana gambar tu boleh terlepas sebab dalam majlis tu cuma kawan-kawan rapat dan tak ada orang luar. Tapi saya tak mahu tuduh sesiapa dalam hal ini. Saya tahu kesilapan ini berpunca daripada saya sendiri. Ada yang mendakwa Kaka sengaja mencetuskan kontroversi. Betulkah begitu? Tidak... bukan niat saya untuk mencetuskan kontroversi. Memang ketika itu saya buat sekadar suka-suka dengan kawan-kawan saya. Saya tahu, tak semua orang boleh faham mengenai kelakuan saya tu walaupun berkali-kali saya tekankan yang benda tu tak ada apa-apa. Tak mengapalah, saya minta maaf atas kesilapan tu. Cuma saya harap, janganlah panjangkan isu ini.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails