Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Keluarga jadi keutamaan - Krisdayandti

KREDIBILITINYA sebagai seorang penghibur di atas pentas nyanyian memang tidak perlu dipertikaikan lagi. Kualiti vokal, lenggok alunan suara yang unik serta bakat yang dikurniakan kepadanya menjadi kunci utama kejayaan yang diterima sebagai seorang anak seni sehingga ke hari ini. Tidak hairan jika bakat nyanyian dan hasil kerja Krisdayanti atau KD sering kali mendapat pengiktirafan pada majlis-majlis anugerah tempatan mahupun antarabangsa. Bagaimanapun, kejayaan yang dikecapi oleh penyanyi yang popular dengan lagu Cobalah Untuk Setia ini tidak mungkin datang tanpa sebarang kontroversi. Sejak beberapa tahun lalu, ibu kepada tiga orang cahaya mata ini kerap menjadi sasaran utama ruangan-ruangan gosip akhbar dan majalah ekoran isu penceraiannya dengan bekas suami, Anang Hermansyah. Setelah isu penceraiannya selesai, KD akhirnya mendirikan rumah tangga dengan Raul Lemos. Hasil daripada perkongsian hidupnya dengan usahawan yang berasal dari Timor Leste itu, KD dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang diberi nama Ariannha Amora Lemos. Ketika ditemui pada acara Persembahan Konsert Diraja dan Majlis Penutupan Hari Muzium Antarabangsa Peringkat Kebangsaan 2012 minggu lalu, KD kelihatan sungguh anggun dalam persalinan serba mewah hasil rekaan Anne Avanthi, pereka yang sama mereka busana perkahwinannya dengan Raul tahun lalu. Menambahkan seri, wanita itu kini sedang sarat hamil tujuh bulan. Ia merupakan anak kedua baginya bersama Raul. Berasa amat bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan oleh Allah, KD mengaku tidak sabar untuk menanti kelahiran cahaya mata keempatnya itu. "Kandungan saya kini sudah menjangkau usia tujuh bulan dan insya-Allah dengan izin-Nya, Ariannha bakal mendapat seorang adik lelaki pada hujung tahun ini," katanya penuh teruja ketika membuka bicara. Ditanya mengenai pengalaman hamil anak kedua bersama Raul, KD memberitahu, dia berasa sedikit penat dan sering mengalami kesakitan pada bahagian belakang badannya. Begitupun, perkara remeh-temeh itu tidak menghalangnya daripada memenuhi sebarang undangan nyanyian. "Ketika mengandungkan anak pertama iaitu Aureile, saya masih boleh menyanyi walaupun pada waktu itu usia kandungan telah mencecah sembilan bulan. "Berbeza sekarang, saya cepat berasa letih dan keadaan ini memaksa saya untuk tidak melakukan tugas-tugas yang berat selain memperlahankan sedikit aktiviti seni saya," katanya yang ditemui usai menghiburkan pengunjung konsert tersebut dengan rangkaian lagu-lagu popularnya. Menyorot kembali saat-saat manis ketika mendapat tahu dia hamil untuk kali yang kedua, KD berkata, dia yang sedang menghabiskan masa dengan keluarga mertuanya di Timor Leste ketika itu sering menjadikan gabungan buah mangga, kicap masin dan cili sebagai salah satu pilihan menu hariannya. "Pembantu rumah di sana (rumah mertua) sungguh hairan kerana saya sering meminta mereka membelikan buah mangga. Ketika itu, saya sedang berdiet dan tidak terfikir langsung akan hamil buat kali yang kedua.
"Bagaimanapun, lama-kelamaan, saya mula merasakan perubahan yang ketara pada tubuh saya. Justeru, saya nekad untuk menjalankan ujian kehamilan di rumah. Alhamdulillah, selepas itu memang sah, saya hamil lagi," ujarnya tersenyum lebar. KD juga memberitahu bahawa suaminya begitu terkejut ketika dikhabarkan mengenai berita gembira tersebut. Jelasnya: "Raul seperti tidak percaya ketika itu kerana julat masa kehamilan pertama dengan yang kedua adalah sangat singkat. Dia ternyata gembira dan tidak sabar menanti kelahiran putera pertama kami." Rawatan tradisional Jika ditanya mengenai persiapan dan rawatan selepas bersalin, sudah pasti adik kepada penyanyi Yuni Shara yang berusia 37 tahun ini mempunyai cara yang tersendiri dalam menyediakan diri untuk melalui proses berpantang. "Sama seperti sebelum ini, saya akan menghabiskan tempoh berpantang selama 40 hari dengan mendapatkan rawatan tradisional. "Rawatan-rawatan seperti lulur seluruh badan dan bengkung bersama ramuan akar kayu berserta herba tradisional merupakan antara rawatan yang wajib untuk saya ketika melalui tempoh berpantang," katanya. KD juga berkata, dia harus mengamalkan cara pemakanan yang seimbang agar mampu untuk menghabiskan proses itu dalam masa yang telah ditetapkan. Dalam masa yang sama, dia mahu kembali cergas bagi menyambung semula aktiviti seninya yang tergendala. "Cara pemakanan juga perlu dititikberatkan, terutamanya selepas bersalin. Saya tidak boleh memilih makanan dan perlu mengikut jadual pemakanan yang telah ditetapkan oleh pengamal perubatan tradisional di sana. "Doktor juga ada menasihati saya supaya mengambil beberapa jenis suplemen tambahan ketika ini agar saya kekal bertenaga, tidak mudah letih dan senang ketika melahirkan bayi kelak," katanya lagi.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails