Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Scha bukan artis sengkek!

RIAK wajah pelakon ini bertukar muram tatkala diminta mengulas tentang gosip liar yang mengaitkan dirinya dengan perbuatan mencuri pakaian jenama sebuah syarikat antarabangsa bernilai kira-kira RM2,000. Penafian sudah pun dibuat tetapi kesan lain daripada gosip itu menyebabkan pelakon Awan Dania The Movie itu turut dipandang serong oleh sesetengah pihak. Apalagi bila ada yang mensabitkan perbuatannya itu dengan tabiat semulajadi di kalangan artis. Maklumlah, artis antara golongan yang berkemampuan untuk memiliki apa sahaja tanpa mengira nilai barangan tertentu. Kalau begitu, benarkah dakwaan tersebut Scha? "Tak, saya bukan daripada kategori itu. Saya masih waras dan belum lagi nak buang tabiat mencuri tak tentu pasal. Banyak benda dalam dunia ini yang lebih berfaedah boleh saya buat. Gila ke apa saya nak buat kerja yang boleh jatuhkan nama dan reputasi saya. "Saya bukan artis sengkek yang tidak mampu membeli pakaian berjenama sampai nak mencuri," reaksi jelitawan Scha Al-Yahya yang begitu emosi melontarkan apa yang terbuku di hatinya berhubung isu berkenaan. Dalam pada itu, pemilik nama sebenar Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya,29, ini turut menyatakan rasa kesal dengan tuduhan serampang dua mata yang tidak berasas itu turut terkena pada suaminya, Awal Ashaari. "Isu ini memang berat. Saya betul-betul kecewa apabila ada orang cakap saya yang buat dan ada yang kata Awal. Orang yang sebarkan cerita itu tak fikir ke akibatnya? Gosip ini bagaikan membunuh kami sebelum diadili. "Sebab itu saya minta pihak pengurusan jenama pakaian berkenaan untuk turut sama membantu membersihkan nama saya. Malangnya, tiada respons positif diberikan daripada pihak gedung pakaian itu," katanya yang mengakui itu adalah kali pertama dia berdepan dengan gosip yang menjejaskan kehidupan peribadinya itu. Peristiwa membabitkan nama Scha semuanya bertitik-tolak apabila dia dan suaminya, Awal As'ari dijemput oleh pihak penganjur untuk menghadiri majlis pembukaan sebuah gedung pakaian di ibu kota pada hujung bulan September lalu. Bagaimanapun ada dakwaan mengatakan beberapa helai baju hilang tetapi tiada bukti yang boleh mensabitkan pasangan figura itu berhubung isu tersebut. Awal sukar dibacaDitanya tentang reaksi suami Scha berhubung perkara itu? Scha berkata: "Awal tenang saja dengan gosip ini. Dia sikit pun tak melatah. Dia tahu bukan dia yang buat dan kenapa perlu takut? Apa pun, bekas pramugari sebuah syarikat penerbangan tambang murah ini juga mempelajari sesuatu tentang perangai suami yang dikahwini sejak lima bulan lalu. "Secara tak langsung perkara ini juga buat kami suami isteri lebih kuat. Ujian itu juga mengeratkan hubungan kami. Sebab selama ini pun, kalau ada pergeseran, kami cuba sedaya upaya untuk mengatasinya sehingga masalah selesai. "Lagi satu, saya belajar Awal adalah seorang yang sukar nak dibaca. Sebab dia bukan orang yang suka bercerita masalahnya. Sekali pun Awal marah, saya cuba mengelak daripada memujuknya. Biarkan dia reda, kemudian baru saya dekat padanya dia," tutup wanita ini di akhir pertemuan kami Jumaat lalu.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails