Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Along idam program sendiri



HASRAT pelakon dan pelawak, Muhammad Nizamudin Ahmad atau Along Cham untuk bergabung semula dengan rakan seangkatannya ketika menyertai program Raja Lawak musim kedua (RJ2) iaitu Azrul Zaidi sentiasa menebal.

Begitupun disebabkan masing-masing mempunyai komitmen dan mendapat tawaran secara individu hasrat berkenaan terpaksa ditangguhkan. Kumpulan Cham antara gandingan mantap dalam program Raja Lawak musim itu disifatkan peserta yang mampu menonjol dalam dunia seni tempatan.


Sekalipun timbul ura-ura gandingan mereka sudah berpecah namun Along menafikan sebaliknya gandingan mereka masih bersama dan mempunyai hubungan baik antara satu sama lain. Katanya, tidak timbul langsung soal berselisih faham atau sebaliknya. Menurut Along yang aktif berlakon, memang dia sendiri mahu digandingkan dalam satu program malah selepas keluar daripada RJ2 ada beberapa pihak mahu gandingan mereka dalam satu program hiburan begitupun mungkin rezeki belum ada.


Along kini artis residen MIG Production, tetap menanti peluang untuk mempunyai program sendiri jika diberi kesempatan pula. Tidak dinafikan rezeki dalam bidang lakonan semakin bertambah.


"Memang kalau ikutkan saya mahu bersama Cham namun tiada peluang yang diberikan kepada kami membuatkan saya tidak boleh terlalu berharap. "Buat masa ini masing-masing menumpu kepada tawaran individu. Azrul dengan tawarannya manakala saya pula dengan lakonan termasuk pengacaraan.


"Selepas dilamar MIG ketika membintangi filem Adnan Semp-It rezeki dalam bidang lakonan semakin bertambah. Apa yang saya idamkan iaitu berlakon dalam drama dan seterusnya filem akhirnya terlaksana. Kejayaan filem Adnan Semp-It juga membuatkan pihak MIG menghulurkan tawaran untuk menjadi artis di bawah syarikat mereka.



"Saya berterima kasih kepada Produser MIG, David Teoh kerana nampak bakat lakonan saya seterusnya memberi peluang untuk membintangi beberapa filemnya. Walaupun sudah terikat dengan MIG namun saya masih diberi kelonggaran untuk terbabit dengan produksi lain bergantung kepada syarat yang ditetapkan kelak," kata suami kepada Nur Azilah Seeron atau Zila AF4. Along menandatangani kontrak bersama MIG penghujung tahun lalu. Kontrak selama lima tahun begitupun perlu diperbaharui setiap 12 bulan mengikut prestasi dan persetujuan bersama antara kedua-dua belah pihak. Tambahnya, kontrak bersama MIG berkenaan dilihat sebagai pentas terbaik untuk mengembangkan karier seninya. Ikut pada pengurusan pihak produksi mempunyai beberapa perancangan. Jika tiada aral dia juga bakal terbabit dalam filem terbaru MIG. Selain Along antara rakan daripada RL yang turut menjejaki langkahnya ialah Angah.


Terdahulu Along turut melakonkan watak Awang dalam filem Hallo arahan A R Badul terbitan Nusanbakti Corporation Sdn Bhd. Menerusi filem komedi romantik itu Along turut digandingkan dengan Angah dan Tauke Raja Lawak sebagai tiga sahabat baik ala karakter Do Re Mi (karya Allahyarham Tan Sri P Ramlee) versi moden.


Pengalaman berlakon di bawah bimbingan pengarah dan pelakon komedi berpengalaman seperti A R Badul sememangnya meninggalkan memori manis buatnya. Filem berkenaan yang dijadualkan menemui peminat pada penghujung 2011 turut dibintangi Dayana Anak Wayang, Herman Tino, Acong Sweetchild, Isma dan Zul 2 by 2. Filem itu kisaj tiga pemuda berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib dan seterusnya mencari pasangan hidup. Pelbagai cabaran dan konflik kehidupan dilalui mereka.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails